Om man frågar efter viss info och sedan får den ...
hör det inte till vanligt hyfs att åtminstone tala om att man tagit emot.?
Det tycker jag väl att det är...
Ett.."tack för info" är väl på sin plats tycker jag nog
Ja det tycker jag absolut Netha.
Absolut! Om man frågar efter något - och får det, vare sig det är info eller nåt annat, så tackar man naturligtvis

.
Sussie F-Flower
31-08-2008, 22:28
-Självklart!!! Instämmer!
Det tycker jag är så självklart att det inte ens ska behöva kommenteras
CITAT (Netha @ 31-08-2008, 22:59)

Om man frågar efter viss info och sedan får den ...
hör det inte till vanligt hyfs att åtminstone tala om att man tagit emot.?
Menar du här på forumet?
Om det är en person som inte är här så ofta kan det ju dröja innan h*n läser svaret och därför dröjer också tacket. Men om man förstår att personen läst svaret borde det ju också komma ett tack, eller åtminstine en kommentar.
Aqvakul
01-09-2008, 06:31
Visst svarar man och ev. tackar
ingrids
01-09-2008, 09:01
Visst bör man visa att man läst och uppskattat svaren man fått, eller för den delen följa upp med följdfrågor vilket det lätt blir. Fast det kan ju hända att man fått några svar redan i sin tråd och tackat och sedan får tråden liv igen utan att man noterar det, alla är ju inte här så ofta. Vad jag vet att jag själv inte gör är att jag inte alltid tackar alla som svarat i tråden med namn utan bara fångar upp några. Och det händer att jag glömmer vara artig, men det händer mig IRL också är jag rädd ...
Men visst känns det lite konstigt att svara i en tråd där trådskaparen sedan inte dyker upp alls igen.
*Stintan*
01-09-2008, 09:38
Det borde vara självklart men man kanske inte behöver tacka/svara alla personligen som skriver i en tråd. Det beror lite på tycker jag men frågar man någonting och får svar så ska man absolut tacka.
Tycker man ser ganska ofta att en del nöjer sig med att ställa en fråga och sen ser man inte personen något mer i tråden. Känns lite meningslöst att ha svarat i såna trådar.
Gomorron!:)
Nej det handlar inte om trådar i forumet och nej, jag var inte ute efter tack ...
bara ett par ord som bekräftar att "försändelsen" nått fram.
Men tack alla som har
skrivit i denna tråd.

nu vet jag att jag inte är ensam om att tycka som jag gör.
Snöflinga
01-09-2008, 10:01
För mig är det alldeles självklart att tacka ... det tillhör grundkursen i hyfs

Annars blir det som Stintan säger, att utan respons vill man inte svara ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.