blomkronan
Jag har en tujahäck som på utsidan av radhuset som har förvuxit. Planterades för ca 9 år sedan och tanken var att det skulle var små gulliga toppiga buskar, planterade massor med tulpanlökar, snödroppar och pärlhyasinter, i framkant och runtom. Lökarna såg jag första året sen "försvann" dom under tujorna. Då hade jag inte en aning om vad jag hade planterat, min granne som då jobbade på bauhaus trädgårdavdelning, följde med mig som smakråd, hon råde mig att köpa denna sort... (hon visste vad jag ville ha!! slap.gif ) vad hon missa att berätta att dom skulle bli STORA, och hon sa att dom inte behövde bekäras... så fel det blev.

[attachment=23522:DSC00719.JPG]
Vad gör jag nu? Kan jag bekära dom så dom blir tättare och finare, eller måste jag ta bort dom och börja om från böran? vid grinden vill jag ha kvar dom då det är ett bra insynskydd.
ingrids
Kanske detta svar från Sylvia kan hjälpa dig.
blomkronan
Tack ingrids
Jag läste sylvias svar på frågor om tuja, jag ska ta med mig sekatören ut och prova, man kunde "stamma" dom kul jag kanske kommer att få se mina tulpaner nästa år om dom är kvar confused.gif för säkerhet skull ska jag sätt några fler biggrin.gif det är ju rätt tid för det nu...
ingrids
Behöver man inte alltid fler tulpaner för säkerhets skull innocent.gif
vanjalarsa
hej
Varför inte klippa thujorna på framsidan bara. Då blir de som en grön mur.
Personligen tycker jag att uppstammade thujor ser konstiga ut. En sorts nödlösning.

lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon