Alexander-VG-zon3
hej hej

var nere i skåne i helgen och hälsade på mormor och mamma och så fixade lite i trädgården ,, trädgården är väl inte sig lik som innan med tanke på allt och nästan alla alpin växter har torkat ihjäl . men där är ju nåt som blommar iallafall .

Album länk
http://www.pixbox.se/alb_show_id896975_page0.html

stennie
Massor med härlig växtlighet!
rissen
Tack Flaxss för ögongodiset. Mycket fina bilder. thanks.gif
Alexander-VG-zon3
tack tack smiley_small_hug.gif
Alba
Så fantastiska bilder........fantastisk trädgård.
Jag undrar hur det ser ut då växter inte har torkat.

Tack för rundvandringen.
Christer i Falköping
Inte dåligt! Härligt att titta på!
Christer.
Gunilla T
Jätteroligt att få kika in i din trädgård - såå många spännande växter du har!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 02-09-2008, 18:02) *
Så fantastiska bilder........fantastisk trädgård.
Jag undrar hur det ser ut då växter inte har torkat.

Tack för rundvandringen.

tack tack ,, vet inte om den är så fantastisk kompiskram.gif tycker mest den är vildvuxen och torkskadad

CITAT (Christer i Falköping @ 02-09-2008, 18:03) *
Inte dåligt! Härligt att titta på!
Christer.

roligt att du gillade titten bravo.gif jag får väl se hur feijoa sellowiana klara vintern , har planterat den där det är varmast men den ska ju trivas med kustklimat så jag är positiv .

CITAT (Gunilla T @ 02-09-2008, 18:09) *
Jätteroligt att få kika in i din trädgård - såå många spännande växter du har!

tack tack
MariaS
En till som har catalpa! Härlig växt! Kul sammansättning på växter, tilltalar mitt sinne i alla fall whistling.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 02-09-2008, 19:54) *
En till som har catalpa! Härlig växt! Kul sammansättning på växter, tilltalar mitt sinne i alla fall whistling.gif

den är underbar !! dock har min växt dåligt utan vatten små blad , hoppas bara att sorkarna inte äter rötterna på den !! . dock har jag inte tat kort på alla växter bara ett fåtal men lite fick jag med .

hur har det gått med din lager ? du hade väl den på friland ? min har inte växt nåt alls enbart nya blad . så jag tror den kanske kommer frysa bort nästa vinter .

Helen i Piteå Zon 5
Vilka fina växter i en fin trädgård! Tack för titten!
embees
Vilken växtprakt! Framförallt så blev jag grön av avundsjuka när jag såg din variegerade änglatrumpet. Kan man få köpa en stickling när du kommer så långt med den?

Katalpor har jag själv två stycken som jag har dragit upp från frö för tre år sedan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (embees @ 02-09-2008, 22:29) *
Vilken växtprakt! Framförallt så blev jag grön av avundsjuka när jag såg din variegerade änglatrumpet. Kan man få köpa en stickling när du kommer så långt med den?

Katalpor har jag själv två stycken som jag har dragit upp från frö för tre år sedan.

den fick börja om denna våren då den frös ner hösten innan , så det blev på noll igen . men när där blir en stickling kan du givetvis ''få'' en . skicka ett Pm nu så kan vi kolla sen till nästa vår , så kan där nog bli en stickling till dig . påminn mig gärna också till våren .

CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 02-09-2008, 21:41) *
Vilka fina växter i en fin trädgård! Tack för titten!

tack tack kram2.gif
Wilmer
Läckra bilder! Har du haft fuschsian ute någon vinter än? Mina frialandare kom aldrig i jorden i år, så jag får testa nästa år. Känns som om de behöver etablera sig ordentligt innan vintern slår till om de ska ha en chans!

Kicki
Alexander-VG-zon3
CITAT (Wilmer @ 03-09-2008, 14:07) *
Läckra bilder! Har du haft fuschsian ute någon vinter än? Mina frialandare kom aldrig i jorden i år, så jag får testa nästa år. Känns som om de behöver etablera sig ordentligt innan vintern slår till om de ska ha en chans!

Kicki

nepp första för dom . men andra i området har haft ute så jag är inte orolig . har nu ca 4vinterhäirga sorter och ett par som nästan är härdiga .
Wilmer
Kommer du ihåg namnen?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Wilmer @ 03-09-2008, 14:57) *
Kommer du ihåg namnen?

nepp tyvärr kommer inte alls ihåg namnen .

MariaS
CITAT (flaxss @ 02-09-2008, 21:02) *
den är underbar !! dock har min växt dåligt utan vatten små blad , hoppas bara att sorkarna inte äter rötterna på den !! . dock har jag inte tat kort på alla växter bara ett fåtal men lite fick jag med .

hur har det gått med din lager ? du hade väl den på friland ? min har inte växt nåt alls enbart nya blad . så jag tror den kanske kommer frysa bort nästa vinter .

Min lager växer och frodas friskt. Var nere i nästan -10 under denna vintern, men den verkade inte bekymra sig för det! Nu har den nästan fördubblat sig under sommaren! Skörda den.... Nej aldrig i livet! Jag köper torkad lager på Ica istället!
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 05-09-2008, 20:08) *
Min lager växer och frodas friskt. Var nere i nästan -10 under denna vintern, men den verkade inte bekymra sig för det! Nu har den nästan fördubblat sig under sommaren! Skörda den.... Nej aldrig i livet! Jag köper torkad lager på Ica istället!

låter bra !! ,, får väl se om min överlever en vinter till . gör iförsig inte om den dör dom är ju lätta att få tag på så man kan ju testa igen .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon