Full version: Vingros?
Azur
Hittade just Rosa sericea f. pteracantha på nätet, och blev mäkta imponerad:
http://www.nccpg.com/gloucestershire/plantweek12.html

Är den härdig i Sverige?
svennis
Vingrosen är härdig..
Blir stor men det tar tid.

Rolig att fota smile.gif

vingrosen 001.JPG

Azur
Fantastiskt tuff bild!

Jaså, den är härdig? Då skall jag försöka få tag på en!
Ezereht
Svennis har du någon bild där hela busken syns? Skulle vara roligt att se. Läste i nån rosbok att dom kallade det för "draktaggar".. eller var det dino-taggar? giggle.gif
svennis
CITAT (Ezereht @ 04-09-2008, 13:30) *
Svennis har du någon bild där hela busken syns? Skulle vara roligt att se. Läste i nån rosbok att dom kallade det för "draktaggar".. eller var det dino-taggar? giggle.gif

Klart du ska ha bild på busken yes.gif
Den får härja fritt, över två meter.
Men bilden blir inte så bra blush.gif

Vingrosen 1.JPG

Någon som känner igen släpräfsan..
Heda
Wow!! Häftig, häftig!! Det är ju rent besmittande att röra sig i "Rosor"!!! Min önskelista blir ju bara längre och längre...förut var den i princip obefintlig!!!

//Heda
Ezereht
CITAT (Heda @ 12-09-2008, 15:24) *
Wow!! Häftig, häftig!! Det är ju rent besmittande att röra sig i "Rosor"!!! Min önskelista blir ju bara längre och längre...förut var den i princip obefintlig!!!
//Heda

Mmm Svennis och Kajsa är är bland dom "värsta" frestarna kompiskram.gif naughty.gif
svennis
En blomma idag.
Blomman är så oskyldig o liten blush.gif

Ving 034.JPG
Heda
Mycket vackert Svennis! Jag som är svagast för vildrosor och liknande smälter naturligtvis...

Som jag längtar till nästa säsong, då förhoppningsvis min Daggros ska ge mig några blommor!! Tänk när den är lika gammal som din ....och nu vill jag ha en Vingros och en 'Glory of Edzell' också...och en 'Single cherry' och en 'Valdemar' och en Äppelros och en.....

//Heda
Karin i Östuna
Har inte koll på var alla bor men om någon bor i nord Uppland så finns Vingrosen på denna tädgård:

http://www.tradgarn.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon