Pia L
Jag har verkligen försökt att läsa på sökfunktionen, men ju mer jag läser desto mindre förstår jag, och jag tycker inte att jag behöver förstå alla siffrorna.
Det jag vill veta är:
Jag har en ljusramp med reflektor, den ska ha ett lysrör som är 120 cm, vad ska det stå för siffror eller betäckningar på det?

Alltså inga krångliga förklaringar nu, bara raka svar så jag inte sitter som ett frågetecken, behöver jag upplysa om att jag är helt novis på området whistling.gif
henriks
CITAT (Pia L @ 02-09-2008, 15:45) *
Jag har verkligen försökt att läsa på sökfunktionen, men ju mer jag läser desto mindre förstår jag, och jag tycker inte att jag behöver förstå alla siffrorna.
Det jag vill veta är:
Jag har en ljusramp med reflektor, den ska ha ett lysrör som är 120 cm, vad ska det stå för siffror eller betäckningar på det?

Alltså inga krångliga förklaringar nu, bara raka svar så jag inte sitter som ett frågetecken, behöver jag upplysa om att jag är helt novis på området whistling.gif

36Watt
Pia L
Tack för ett mycket lättförståeligt svar, jag förstår inte att en del ska krångla till det för oss noviser
Margith
En annan variant är att stega in på närmaste lampaffär, säga att du vill ha ett lysrör som är 120 cm långt och, är det så att du ska ha lysröret till växter som du övervintrar, säger du att det ska vara kallvitt.

Pia L
Och om det är frösådder då? confused.gif
Margith
Då gäller samma sak smile.gif
Bekymret med de kallvita lysrören är att det är lite "kallt" ljus. Ingen riktig hit om du har lampan bredvid favoritsoffan tongue.gif
Azur
Kallvita lysrör har dålig färgåtergivning - det gör inte växter något, men t.ex. hud får en obehaglig blålila ton under kallvitt ljus. Dagsljuslysrör (t.ex. Philips TL-D 965) har betydligt vackrare ljus om växterna skall stå "bland folk".
Pia L
Dom ska stå i ett förråd i anslutning till garaget så det är bara när man ska tjuvblossa lite som man ska stå ut med lyset.
Tack för lätta förklaringar
Sussie F-Flower
Har Pm:at Dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon