Det är förstå året med växthus för mig och oj, så mycket frön jag sådde i januari - mars!

Jag hade minst 150 blomplantor att plantera så fort det blev lite vår! De fick fibertäcke över sig i början, men de var tvungna att lämna växthuset, för att ge plats åt minst 200 grönsaksplantor!

Tomater har jag skördat hinkvis av, liksom gurka innan de drabbades av spinn och de fick lämna växthuset. 3 sorters paprika i 6 hinkar... alla fick löss... alla (utom en murarbalja med 3 plantor) åkte ut till en varm plats intill huset. Nu är alla löss borta, många paprikor är skördade och fler mognar på...och nu sätter de ny fart att blomma igen!

Vattenmelon hade jag 3 plantor, som gav 1 frukt vardera...den största 3,5 kg och den minsta på 1,3 kg....sedan åkte de plantorna ut p g a LÖSS

Basilika har jag skördat i mängder, portlak likaså! Dessutom har jag sått nytt som har grott: sallat, portlak och basilika. Broccoli och grönkål har också grott och ska omplanteras till helgen och sedan växa sig stor i växthuset i höst!

Ska bli spännande att se hur det går! Just nu finns i växthuset: 3 tomatplantor med mognande tomater, 6 paprikaplantor med mognande paprikor, 1 pepinoplanta med minst 7-8 frukter och 2 chiliplantor 'Ormpeppar' som har gett 4 röda små chilisar och har många gröna på G! Jag är minst sagt nöjd, trots alla löss och spinn!