Full version: Drakpilört
nevva
Har blivit med en Drakpilört som har ett förtjusande rött bladverk och heter Red Dragon. Men är lite osäker på hur den vill ha det? Sol, skugga, torrt, fuktigt?Är den spridningsbenägen?
(Sökt i trådar o listor på AOT men ej hittat ngt)
Alla råd och tips välkomnas!
renate
Menar du Polygonom orientale,drakpilört? hur den vill ha det vet jag inte,men så vitt jag vet sprider sig pilört,den hör till slideväxter.Kolla på Google så hitta du mer information.
Eva 33c
Jag blev nyfiken på vad det kunde vara för växt du menade. En sökning i "skud", svensk kulturväxtdatabas på "drakpilört" upplyste mig om att det vetenskapliga namnet på denna växt är Persicaria microcephala. Sen sökte jag på detta namn på google och fick en hel del träffar. Bla denna från Rydlinge plantskola i Skellefteå. Det verka vara en väldigt snygg växt som jag nu ska sätt upp på min önskelista. Tack för tipset tummenupp.gif
(polygonum orientale är en ettårig slideväxt, den har numera bytt namn till persicaria o.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon