Full version: Stackars lilla pojke
Netha
Hur slarviga får lärare vara?????
Inte ens räkna in klassen innan man går ner från fjället. thumbdown.gif angry.gif
Stackars lilla grabb som nu är ensam och rädd i mörkret.sad.gif
Hoppas, hoppas att han hittas innan det är för sent.

Pojke försvunnen i fjällen
Aqvakul
Helt förfärligt! Håller tummarna för att de hittar honom. Lärarna mår väl skitdåligt nu och det har de tyvärr förtjänat.
Chamomille
Han är hittad! smile.gif
Alba
Men oh så glad jag blir.
Jag hörde nyheterna igår kväll vid 22.00 och tänkte...stackars lilla pojke ensam i mörkret.
Slog på radion i morse och då letade man fortfarande.

Så skönt att det gått bra.
Betty
Vilken tur att han kom till rätta! Artikeln i Norrbottens Kuriren
I våras lämnades en mellanstadiepojke vid en skogsutflykt utanför Luleå när klassen tog bussen tillbaka till skolan, nyligen kunde man läsa om en 2-årig flicka som glömdes kvar i en lekpark mitt i Göteborg när dagisgruppen gick tillbaka till sitt dagis och nu denna pojke kvarglömd på fjället. Vilket slarv! Räknar man inte in att man fått med sig alla barnen när man bryter upp från utflykter nu för tiden??! Tur att jag inte längre har barn i skolåldern...
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 04-09-2008, 09:32) *
Han är hittad! smile.gif

Underbart! yahoo.gif
Ralf
Men jag fattar inte lärarna/ledarna. Jag har själv lett kanotturer under några år med nybörjare. Vi hade en ledarbåt i täten som ingen fick åka förbi och längst bak var det en av oss ledare som låg och höll koll på fältet.
Att räkna var tionde minut ger väl inget. Det hade väl bara varit enklast att ha en lärare längst bak som hållit koll på eftersläntrarna, i detta fallet grabben som kikade på mystacken.

Grej nr 2 hade varit lite mera undervisning:
Om du kommer bort, stanna där du är eller gå ordinarie stig vidare. Grabben kom efter övriga gänget o försökte komma ikapp genom att ta en genväg genom skogen...
Chamomille
CITAT (Ralf @ 04-09-2008, 14:32) *
Men jag fattar inte lärarna/ledarna. Jag har själv lett kanotturer under några år med nybörjare. Vi hade en ledarbåt i täten som ingen fick åka förbi och längst bak var det en av oss ledare som låg och höll koll på fältet.
Att räkna var tionde minut ger väl inget. Det hade väl bara varit enklast att ha en lärare längst bak som hållit koll på eftersläntrarna, i detta fallet grabben som kikade på mystacken.

Grej nr 2 hade varit lite mera undervisning:
Om du kommer bort, stanna där du är eller gå ordinarie stig vidare. Grabben kom efter övriga gänget o försökte komma ikapp genom att ta en genväg genom skogen...

Sen hörde jag att det dessutom var 4 vuxna med!
Kanske inte så kul för pojken att stå kvar och vänta i en myrstack... wacko.gif
Det var väl i alla fall för väl att han kom till rätta.
Netha
Så skönt att det slutade lyckligt. smile.gif

Duktig tioåring som gjorde allt rätt
där han var ensam i mörkret. bravo.gif

Men nog undrar man hur ärlig t.ex rektorn är, när han säger att han plus någon till
gick sist i ledet.
Det verkar ju inte som att pojken gått in i skogen, bort från stigen
utan han stannade till vid en myrstack, just där stigen hade en krök.
Då borde väl de sista i ledet sett att han stannade upp.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon