Full version: Putsad mur
vaniljstången
Hej!

Den här tråden är ett svar på Jowels fråga om bilder på murar, men jag lyckdes placera den fel och kan inte flytta på den smile.gif

Vi har ett mycket gammalt putshus och tyckte därför det passade bra med en putsad mur till vårt hus. Men för att det inte ska kännas för modernt till allt det gamla har vi valt att ha takpannor på muren. Vi har dessutom kombinerat den putsade muren men en svängd mur av "ölandssten" i övre delen av trädgården.

Kostnaden för muren lyckades vi hålla nere genom att köpa ett överblivet parti betonghålsten på blocket tummenupp.gif

Vi har gjort allt arbete själva, blod svett och tårar under två säsoner, men nu börjar vi se resultatet rolleyes.gif
Den övre delen kommer inte ha något gräs, där har vi murat (och putsat) upphöjda bäddar av lecablock. Vi kommer belägga restrande del med gårdsgrus, men innan dess ska det arrangeras ett par perennrabatter hallonodlingar.

Jag har kapat av ventilationsrör som krukor, där har jag planterat mina blåbärsplantor och kommer komplettera med en massa kryddplantor.

Lycka till med ditt murprojekt!

//Petra
Jowel
Gud vilken fin mur ni gjort!

jag skulle mkt väl kunna tänka att göra en sådan! 000.gif

jätte kul att få inspiration! Men så
fint det var!
Heda
Verkligen KANON fiin!!!

//Heda
vaniljstången
Hej!
Tack, ja vi är nöjda med resultatet smile.gif Snart är "hattarna" till stolparna klara hos plåtslagaren och då kan vi sätta de sista takpannorna.
Ska lägga ut lite fler bilder när vi är klara med allt smile.gif

//Petra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon