Boxer
Har fått frågan per telefon, vad detta kan vara:
Små (ca. 3 cm i diameter), gröna, söta, runda, plommonliknande.

Någon som vet?
Jan Lindgren
Hej!
Jag gissar på körsbärsplommon. Det finns många varianter av dem. Det kan också var en fröplanta av vanligt plommon.
MVH
Jan Lindgren
Boxer
Tack för svar. smile.gif

Jag har nu letat efter körsbärsplommon på google, men inte hittat något grönt confused.gif
KURT
Man behöver ofta se både plommonen och trädet för att kunna ge något vettigt svar. Men jag tror också att den kan vara ett Allmänt gulplommon.
Aqvakul
CITAT (KURT @ 05-09-2008, 06:54) *
Men jag tror också att den kan vara ett Allmänt gulplommon.

Min första tanke, då det ju är betydligt allmännare, vilket framgår av namnet....
björnen
Hej, låter lite som "stor grön rene claude" trots namnet blir de ofta små men mkt goda!
lissa
Efter att ha läst din besktivning är jag övertygad om att det plommonet är en Claudia. Dom är små, gröna med lite gulaktigt fruktkött. Dom är bland dom sötaste päronen. Skalet kan ibland vara lite beskt, men bara så att det blir en frisk blandning med fruktköttet som är så sött., Här brukar dom komma lite senare än dom andra sorterna och dom är väldigt populära
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon