Alba
När jag startar datorn på morgonen går jag in på de jag använder mest och öppnar dem i ny flik....praktiskt och lätt att hitta.

Men.....så händer det när jag går in på en del andra tex hemsidor att de inte går att stänga, går inte backa ur dem......jag får frågan
"Vill du stänga alla flikar".
Jag har inget annat val än att svara ja och då stängs alla mina flikar. Väldigt störande. mad.gif

Varför är det så på vissa sidor ?
ingrids
Har ingen aning om tekniken bakom detta, och inte stött på just detta mysiska bök, men kan du inte tacka nej och sedan bara stänga den fliken? Du tappar backfunktionen i den fliken men inte i hela browsern.
Aqvakul
Känner igen problemet, handlar ofta om sidor där man vill sälja något. Det verkar som om de medvetet inte vill släppa en........
Alba
Nej det går inte tacka nej i den bilden....man har inget val......annat än att säga ja och då stängs alla flikar. Back-pilen fungerar inte där.
Jag har också stött på det i hemsidor som säljer något och har tänkt samma sak........men även i en blogg har jag det problemet..

Piccante
CITAT (Alba @ 04-09-2008, 14:22) *
Nej det går inte tacka nej i den bilden....man har inget val......annat än att säga ja och då stängs alla flikar. Back-pilen fungerar inte där.
Jag har också stött på det i hemsidor som säljer något och har tänkt samma sak........men även i en blogg har jag det problemet..

Vilken webläsare har du??? Jag har stött på det problemet i firefox när tex länkar öppnas i nytt fönster och länken öppnas i ett litet fönster. Om man har öppnat en ny flik så kan man inte backa eftersom det inte finns något att backa till man kan bara backa om man har klickat sig vidare från en länk inte om man öppnar en ny flik. Men i FF går det att stänga den enskilda fliken utan att stänga alla samtidigt.
Alba
Jag har IE 7.

Det förklarar nog var problemet ligger. Jag öppnar tex i nytt fönster Odla och i nytt fönster Chatten.
Den tredje, som är problemet, öppnar jag bara (alltså inte i nytt fönster) och har då inget att backa till.......därav problemet......om jag förstår dig rätt.

(som egentligen inte är ett stort problem men jag har undrat över detta)
Netha
CITAT (Alba @ 04-09-2008, 15:08) *
Jag har IE 7.

Det förklarar nog var problemet ligger. Jag öppnar tex i nytt fönster Odla och i nytt fönster Chatten.
Den tredje, som är problemet, öppnar jag bara (alltså inte i nytt fönster) och har då inget att backa till.......därav problemet......om jag förstår dig rätt.

(som egentligen inte är ett stort problem men jag har undrat över detta)

Jomenvisst, det lilla irriterande har också maken och jag sen uppgradering till IE7 . angry.gif
Anki på Öland
När man inte kan backa klickar jag på den lilla pilen bredvid backningspilarna, där kan jag välja vilken sida jag vill gå tillbaka till.
Anki
Alba
CITAT (Anki på Öland @ 06-09-2008, 10:16) *
När man inte kan backa klickar jag på den lilla pilen bredvid backningspilarna, där kan jag välja vilken sida jag vill gå tillbaka till.
Anki

Det var ju ett bra tips. Den lilla pilen har jag aldrig tänkt på.

CITAT (Netha @ 05-09-2008, 21:48) *
Jomenvisst, det lilla irriterande har också maken och jag sen uppgradering till IE7 . angry.gif

Aha........ det har att göras med IE 7.
Ja ibland kan man verkligen störa sig på små detaljer.
Netha
CITAT (Anki på Öland @ 06-09-2008, 10:16) *
Anki

thanks.gif Anki!
Den pilen hade jag aldrig sett .. nu funkar det att backa via den. blomma.gif
lissa
Jag förstod inte heller vad dom syftade på när jag var nyuppflyttad till E7. Men du får frågan när du har klickat på krysset i högra hörnet upptill, som när man gör när man vill stänger en sida...men med E7 så har man många sidor aktiva samtidigt när man inte har klickat sig fram ( samma som Marcus säger om fire fox)
Men nu om du tittar under den smala remsan där man skriver in adresserna , eller precis ovanför just den här sidan du tittar på nu.. så finns det flera småflikar bredvid varandra ,med sina respektive namn, tex chatt, odla, webmail, dvs namn på sidorna du har aktiva samtidigt
Varje flik har också ett litet kryss i sitt högra hörn, och när du vill stänga just den sidan så klickar du i det krysset så stängs den , men dom andra sidorna är fortfarande öppna och aktiva.
När du har flera sidor aktiva,och klickar på krysset vi normalt alltid har kryssat på, så undrar dom om vi verkligen har slutat med alla sidorna, eller om vi har gjort ett misstag och bara vill stänga en sida..så klicka nej och stäng individuellt ..
Det tog ett tag innan jag insåg vad det handlade om och gillade inte systemet, men nu tycker jag att det är praktiskt..och dessutom förlorar man inte "bakåt" pilen, eftersom den också fungerar individuellt ihop med sin egen lilla flik..
Hoppas att det inte blev för rörigt och / eller att ni har upptäckt det redan själva
Alba
Lissa ... blomma.gif ....den lilla pilen har jag missat.

Tänk vad man lär sig mycket på Odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon