mollys_matte
Kan man ta in fuschior och vinterförvarandem som de är, utan att låta dem gå i vila i tex en lysrörshylla?

Jag har endel ganska små fuschior som jag köpt i våras som inte alls tagit sig som jag önskat och som jag är rädd inte klarar vinterförvaring...

Tror jag läste nånstans att det är så man ska göra med stamträd, så undrade om man kunde göra så med alla plantorna, iallfall nu första vintern?
Irene_L
Jag övervintrar mina inne på fönsterbrädan i rumstemperatur eftersom jag inte har någon annan bra plats. De flesta överlever faktiskt men de brukar få löss. Men det brukar jag fixa sen med att spruta dom med såpvatten.
aldo
Visst, har man bara fuchsior inne på vintern kanske det funkar med "sprutning".

Min erfarenhet är att det blir en hel del på bladen -fear-.gif och kladdigt /klibbigt blir det ju .
Lady Hamilton
Men om man tar bort huvuddelen av bladen så borde ju ev lusangrepp bli lindrigare De växer ju ut nya till våren.................
Inger GMT
Hej
Jag har provat att ha en del av mina Fuchsior under växtbelysning en vinter.
Det fungerade utmärkt och jag hade inga problem med ohyra.
Iår har jag några små som inte vuxit så mycket och dem tänker jag ställa i mitt inneväxthus, ganska svalt. Det brukar vara när det är för varmt som det blir probem med ohyra.
Hälsningar Inger

http://hage.ingers-gmt.se
mollys_matte
I rummet där jag har växterna är det inte så fasligt varmt, är ju i källaren, så det blir nog jättebra!
Sen är det ju lätt att avgränsa om det skulle bli löss med...
Tack för allt hjälp, nu ska jag röja i mina hyllor så jag kan bära in guldklimparna innan det blir för kallt!
aldo
Låt plantorna få lite "spray-regn "då o då d010.gif under sin vintersömn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon