Full version: höstblommor
ingelsgarden1
Hej.
Gick omkring och tittade på våra blomkrukor i dag, de börjar alt att se ganska medfarna ut. Vad har ni för förslag till blommor man kan driva upp själv och som ser fräscha ut fram på höstkanten. Brukar så och driva upp Pelargon, Petunier, Tagetes, TörnRosas kjortel, Vi har även Änglatrumpeter och Kanna i olika färger
ingrids
Dahlior, mina som visserligen började som knölar, blommar för fullt (i zon 5)
ingelsgarden1
Dahlior fryser nog vid första frostnatten, har du dem i krukor ?
Krolliljan
Jag brukar "gömma undan" några krukor med senblommare att ta fram sent.
Rosenskäror hade jag förra året i balkonglådor. De var jättefina men de blir stadigare i en stor kruka kan jag tänka eftersom lådan ville välta när det blåste.
Drakmynta brukar jag ha i kruka. smile.gif
zaaritha
Astrar! Kärleksört. Rudbeckior.
ingelsgarden1
CITAT (Krolliljan @ 05-09-2008, 21:06) *
Jag brukar "gömma undan" några krukor med senblommare att ta fram sent.
Rosenskäror hade jag förra året i balkonglådor. De var jättefina men de blir stadigare i en stor kruka kan jag tänka eftersom lådan ville välta när det blåste.
Drakmynta brukar jag ha i kruka. smile.gif

Tack
Ska kolla upp och se vilka de är
ingelsgarden1
CITAT (zaaritha @ 06-09-2008, 01:50) *
Astrar! Kärleksört. Rudbeckior.

Tack
Det är ju typiska höstblommor låga Rubeckior har vi i rabatt de är fina på höstkanten
ingelsgarden1
Hej och tack!
Har kollat Rosenskära och Drakmynta de är fina, problemet är att vi bor ganska oskyddat så vi har problem att höga växter blåser sönder så vi behöver hålla os till växter som är max 50 cm. Får väl fundera under vintern för kommande höst. Mottar tacksamt fler förslag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon