zaaritha
05-09-2008, 00:16
Har vart mycket så´nt på senaste tiden!
För 14 dagar se´n,-när jag kom ner från sovrummet---satt det en skata på gardinstången i
vardagsrummet!
Jag försökte få ut den genom fönstret....
Lyckades till slut!
Dagen därpå kom en katt in med en levande taltrast!
Den fick vi loss o den kunde flyga--tack o lov--som skatan!
Se´n-- för en vecka se´n-- när vi kom hem o jag skulle gå på VC,
så satt det en ekorre i fönstret där!
Men, jag kom på att om vi tog in en stor trädgren, så kanske den skulle
klättra ut genom fönstret--o det gjorde den--tack o lov!
Om du inte låter katten vara ute på nätterna så slipper du antagligen de flesta vilda djuren. Det är antagligen din katt som släpat in dem allihop.
zaaritha
08-09-2008, 01:16
Ja--jag vet!
Men:allt detta hände innan det var mörkt!
Jag vet att katter släpar in byten, det är deras instinkt, tyvärr!
Och vi har kattlucka, så jag bestämmer inte när de ska vara ute!
Euphorbia
09-09-2008, 21:36
Och så finns det dom som frivilligt tar in 13 svanar i lägenheten
Nä, visst finns det nackdelar med att ha kattlucka, vi har spikat igen våran för länge sen, pga antalet döda råttor och ekorrar som kom in den vägen.
Nu får katterna snällt finna sig i att bli in och utsläppta genom stora ingången när det passar för oss, det funkar över förväntan faktiskt.
blomkronan
09-09-2008, 23:44
Nu måste jag passa på att fråga...
En "kattlucka" till hund? hur ser ni på det?
"Svensken" tycker en hel del... Jag skulle vilja att man fick ha kattlucka till hunden om man har en ordenlig inhängnad.
Tänk vad underbart för hunden att få gå ut när han/hon ville själv, när man själv är på jobbet. Problemet är bara att jag som ägare inte har kontroll på skällandet och risken att få hunden stulen finns. Visst vore det underbart om man kunde ge hunden den friheten, som en katt har./Mari
zaaritha
12-09-2008, 23:09
Ja men: hundlucka finns ju!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.