Full version: Höstkantareller
Chamomille
yahoo.gif Äntligen! Åh va glad jag blev alldeles nyssens när vi tog en liten promenad i skogen. Mums!!!

[attachment=23728:Höstkantareller.jpg]

Jag har nog sällan varit med om så mycket svamp på så litet ställe. Alla möjliga sorter. Det är ett bra svampår (än så länge...) smile.gif
Bettis
ÅÅÅÅÅ så härligt, jag plockar också svamp (varje dag på hundpromisarna) fast jag har så mycket torkade trattisar så nu plockar jag bara "gula" kantareller.
Ophelia
Mums!! Jag tycker om svamp wub.gif
Anki på Öland
Hittade också trattisar förra veckan - i övrigt har jag knappt hittat en enda svampstackare.....

[attachment=23748:080828_svamp1.jpg]

Anki
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 05-09-2008, 17:23) *
yahoo.gif Äntligen! Åh va glad jag blev alldeles nyssens när vi tog en liten promenad i skogen. Mums!!!

[attachment=23728:Höstkantareller.jpg]

Jag har nog sällan varit med om så mycket svamp på så litet ställe. Alla möjliga sorter. Det är ett bra svampår (än så länge...) smile.gif

ahaa får nog gå och reka lite rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Anki på Öland @ 06-09-2008, 09:46) *
Hittade också trattisar förra veckan - i övrigt har jag knappt hittat en enda svampstackare.....

[attachment=23748:080828_svamp1.jpg]

Anki

Oj va fina. Men konstigt att du inte har hittat annan svamp. Här kryllar det av allt möjligt smile.gif

CITAT (skogstroll @ 06-09-2008, 10:12) *
ahaa får nog gå och reka lite rolleyes.gif

Ja! Ut i skogen med dig. Vi kanske möts någonstanns biggrin.gif
skogstroll
jag har i alla fall EN liten torr kantarell på tomten, men den får nog nåt djur äta smile.gif
Boxer
Plockade ca 4 kilo "gulingar" förra veckan. Gav bort det mesta till pappa eftersom jag har tröttnat på kantareller nu och hellre vill ha andra sorter.

(För några år sedan kom jag hem varje dag hela sommaren med 3-4 fulla plastkassar)
Chamomille
CITAT (Boxer @ 06-09-2008, 12:25) *
Plockade ca 4 kilo "gulingar" förra veckan. Gav bort det mesta till pappa eftersom jag har tröttnat på kantareller nu och hellre vill ha andra sorter.

(För några år sedan kom jag hem varje dag hela sommaren med 3-4 fulla plastkassar)

Jösses! Så mycket gulingar har jag aldrig hittat, fast det gör inte såå mycket, för jag tycker bättre om höstkantareller yes.gif ...som man steker torra i panna och tillsätter smör salt och peppar t.ex... Mums
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon