|
blomkronan
07-01-2009, 02:21
CITAT (Överbölingen @ 06-01-2009, 23:42)  jag kan nog tänka mig att max 10% är normala trädgårdsnördar. Normala trädgårdsnördar... dit räknas inte vi!! Vi räknas nog till "dom tokiga trädgårdsnördarna"
Lady Hamilton
07-01-2009, 06:34
CITAT (Överbölingen @ 06-01-2009, 23:42)  ......Men kära ni som tvekar inför mässan. Vad väntar ni er?...max 10% är normala trädgårdsnördar. Resten är vanligt trädgårdsfolk.....Mässan är ju till för alla..... Somliga vill har läskiga prylar.....lite makabra gravstuket som varit med några år...brukar vara där flera dagar....Då hinner jag hitta.......Man kan ju välja och planera sin dag. Det är skönt att sitta en stund och bara lyssna.......Men det finns guldkorn på mässan också........  Mycket bra skrivet! Vi är ju alla olika och söker/vill köpa olika saker då kan man inte gilla allting. Ja gravstuket ja, för ett par år sedan fotograferade jag en hel del av det  kunde inte låta bli. Och att man bör om man kan avsätta minst 1½-2 dagar för att hinna se och uppleva det mesta. Det är viktigt att inte bara stressa runt utan även kunna ta sig tid och sitt ner och bara "se" och uppleva allt. Guld kornen de är många tycker jag, o där i räknar jag även alla spontana möten med Odlaiter som man gör under själva mässan  (alla har inte möjlighet att träffas en viss tid) - "Hej! Jag ser att du är en Odlait! jag heter n.n.och vem är du?" Detta inträffade ett flertal gånger i fjol när jag och min kompis gick omkring i våra Odla tröjor och knappar. Även i kön till garderoben när vi skulle hämta ut våra jackor mötte vi "vänner"  som vi hann ta några ord med. Sluta tveka! Bestäm dig för att komma, så ses vi på Mässan
Rosmarin
07-01-2009, 12:01
CITAT (Maggan H @ 06-01-2009, 17:44)  Men kan du då inte komma loss? Vi vill också träffa dig ju!  Suck... det går nog inte tyvärr.  Jag kommer "hem" till Sverige förhoppningsvis i slutet av nästa vecka och stannar tills i början av februari. Sedan bär det hem igen för att börja förbereda turistsäsongen 2009. Helgen 20-22 mars är i Frankrike "Keramikens Nationaldagar" och då måste jag ha öppet så klart. I år har vi dessutom organiserat ett samarbete mellan keramiker och restauranger som kallas "Un menu - une poterie" (=En meny - ett keramikföremål) Det innebär att de restauranger som deltar serverar någon del av måltiden i/på keramikerns skål/kopp/tallrik... och att gästen får ta med sig denna keramik hem efter avslutad måltid. Jag servar två restauranger i min närhet med kaffekoppar denna helg. Samt har öppet hus i min ateljé där jag utlovat demonstration av hur man gör tekannor i keramik. Helgen 27-29 mars organiseras en turistmässa i Versailles (Paris). Jag är medlem i ett regionalt turistnätverk med ett sextiotal medlemmar (hotell, restauranger, muséer, såna som jag...) och vi ska ha en monter på denna mässa för att få mera folk att semestra i vår region. Eftersom folk ofta väljer att semestra vid kusten eller i bergen så behöver vi göra lite reklam för vår vackra region. Jag vet inte om jag ska åka ännu, jag tror inte det men de andra drar i mig från alla håll... Det blir nog inte på långa vägar lika kul som trädgårdsmässan i alla fall...  .
Maggan H
07-01-2009, 13:52
CITAT (Rosmarin @ 07-01-2009, 12:01)  Suck... det går nog inte tyvärr.  Jag kommer "hem" till Sverige förhoppningsvis i slutet av nästa vecka och stannar tills i början av februari. Sedan bär det hem igen för att börja förbereda turistsäsongen 2009. Helgen 20-22 mars är i Frankrike "Keramikens Nationaldagar" och då måste jag ha öppet så klart. I år har vi dessutom organiserat ett samarbete mellan keramiker och restauranger som kallas "Un menu - une poterie" (=En meny - ett keramikföremål) Det innebär att de restauranger som deltar serverar någon del av måltiden i/på keramikerns skål/kopp/tallrik... och att gästen får ta med sig denna keramik hem efter avslutad måltid. Jag servar två restauranger i min närhet med kaffekoppar denna helg. Samt har öppet hus i min ateljé där jag utlovat demonstration av hur man gör tekannor i keramik. Helgen 27-29 mars organiseras en turistmässa i Versailles (Paris). Jag är medlem i ett regionalt turistnätverk med ett sextiotal medlemmar (hotell, restauranger, muséer, såna som jag...) och vi ska ha en monter på denna mässa för att få mera folk att semestra i vår region. Eftersom folk ofta väljer att semestra vid kusten eller i bergen så behöver vi göra lite reklam för vår vackra region. Jag vet inte om jag ska åka ännu, jag tror inte det men de andra drar i mig från alla håll... Det blir nog inte på långa vägar lika kul som trädgårdsmässan i alla fall...  . Det låter fantastiskt trevligt, Rosmarin! VARFÖR bor o arbetar inte du i Sverige, då helst i Skåne, så jag kan hälsa på och titta på dina grejor i verkligheten??
skogstroll
07-01-2009, 15:21
hoppas det blir mer bra grejer på årets mässa. Känns som det är samma grejor varje år. Förra året hittade jag "bara" en minirhododendron (jättefin iofs), frön från Örtagården (toppen) och kul grejs på Nacka Byggnadsvård. Resten kan man ju hitta på vilken butik som helst känns det som. Hade vart kul med mer grejer från föreningar, och finns det ingen Odla-monter eller har jag missat den??
Österläge
07-01-2009, 16:11
CITAT (Lady Hamilton @ 07-01-2009, 06:34)  Även i kön till garderoben när vi skulle hämta ut våra jackor mötte vi "vänner"  som vi hann ta några ord med. Det var mig du mötte där tror jag!!  Jag missade tyvärr träffen, vi stod väl o tittade i nån monter o plötsligt var klocka efter tiden... Men nu i år ska jag försöka komma! Funderar iofs på att åka på fredagen istället, men nån liten träff ska man väl kunna få till då med!
johannea
07-01-2009, 16:24
Måste få fråga... Vad är igentligen "gravstuket" måste ha missat det helt, eller är det internt slang?
Lady Hamilton
07-01-2009, 16:44
CITAT (johannea @ 07-01-2009, 16:24)  Måste få fråga... Vad är igentligen "gravstuket" måste ha missat det helt, eller är det internt slang?  Jag skall lägga in några bilder om en stund, har dem på CD-skiva och måste leta först  så måste de kanske redigeras lite men som sagt var snart så................. Här kommer några bilder [attachment=29235:PICT2576.JPG] [attachment=29236:PICT2582.JPG] [attachment=29237:PICT4904.JPG]
Lady Hamilton
07-01-2009, 17:37
Lägger in några andra bilder också
[attachment=29238:3.jpg] [attachment=29239:full_5824_p65080.jpg] [attachment=29240:PICT2565.JPG] [attachment=29241:PICT2593.JPG] [attachment=29242:PICT2591.JPG] [attachment=29243:PICT2607.JPG]
johannea
07-01-2009, 18:18
Jahaa, tack... det var alltså riktiga gravdekorationer det handlade om. verkligen inget de behöver ta plats med på en mässa...  Skulle va en ren floristmässa isåfall då, inte trädgård...
Maggan H
07-01-2009, 20:04
Men grannt är det, grav eller inte, fast lite malplacerat trots allt. De andra bilderna väcker HA-begäret, det riktigt sträger bak öronen som jag längtar tills årets mässa!
[attachment=29252:dansmus.gif] [attachment=29252:dansmus.gif] [attachment=29252:dansmus.gif]
malin72
08-01-2009, 23:16
nu ligger middagstråd i resor och evanemang
Maggan H
09-01-2009, 08:34
Tyvärr blir det ingen middagsträff för min del,  måste besöka diverse släktingar också, men fika på mässan missar jag inte!
CITAT (Maggan H @ 09-01-2009, 08:34)  Tyvärr blir det ingen middagsträff för min del,  måste besöka diverse släktingar också, men fika på mässan missar jag inte!  Men Maggan då! Vad är det du säger  ! Om dina släktingar vill träffa dig så tycker jag att de får åka hem till dig  . Vi vill ju träffa dig så mycket som möjligt ju  .............................. fast å andra sidan så får vi väl vara glada att du alls kommer eftersom du lyste helt med din frånvaro förra året
Lady Hamilton
09-01-2009, 10:13
Ja visst vill vi att så många som möjligt kommer på middagen släktingar.......det är sådana som man kan träffa andra tider på året
Maggan H
09-01-2009, 14:18
CITAT (Gillan @ 09-01-2009, 09:11)  Men Maggan då! Vad är det du säger  ! Om dina släktingar vill träffa dig så tycker jag att de får åka hem till dig  . Vi vill ju träffa dig så mycket som möjligt ju  .............................. fast å andra sidan så får vi väl vara glada att du alls kommer eftersom du lyste helt med din frånvaro förra året Tack för dina vackra ord, Gillan,  jag ska göra mitt bästa, men förmodligen kommer jag upp sent på fredagen och eftersom min systerson har passat på att bli pappa nyligen måste jag helt enkelt besöka dem på lördagkvällen.  Jag har ju inte sett den lilla mer än på bild! Sen åker jag hem på söndan ju!  Men kanske om jag pratar riktigt fint och snällt med chefen kanske man får ta ledigt på fredagen (jag går på uppehållstjänst så det är tj.ledighet som gäller). Hoppas! CITAT (Lady Hamilton @ 09-01-2009, 10:13)  Ja visst vill vi att så många som möjligt kommer på middagen släktingar.......det är sådana som man kan träffa andra tider på året Det kan jag hålla med om, men man är ju inte i Stockholm så ofta precis,,,,,  Men som sagt ska jag göra allt som står i min makt! Jag vill ju också träffa er alla mer än på fikat!
CITAT (Lady Hamilton @ 06-09-2008, 22:25)  Här är en till som har planerat in Älvsjömässan i kalendern. Har möjlighet att övernatta hos goda vänner eller släktingar. Maken lär väl inte följa med så man kan masa sig runt i den takt som passar mig. Helt klart ser jag framemot att få träffa er på forumet också.
Irene_L
10-01-2009, 10:11
Åhhh jag längtar sååå!!! Träffen och fikat med odlaiterna är verkligen det bästa med hela mässan! Malin...vi träffades förra året vid montern Brutala Blommor....inte Impecta. Det var en bra träffpunkt tycker jag!
Österläge
10-01-2009, 13:03
Jag kan oxå sova hos vänner, avvaktar bara lite med att köpa tågbiljetter eftersom jag är mellan två jobb, för att se om jag kan ta ledigt på fredagen eller om jag ska åka upp fre-sön... Maken får jag inte med mig, inte med vilda hästar! Vill nog inte heller, bättre att gå runt själv o kunna titta hur länge man vill på varje stånd, gå tillbaka 4 ggr för att fundera på om man ska köpa eller inte, osv... Eftersom jag sover hos vänner blir det svårt att inte träffa dem på kvällen, så middagen missar jag tyvärr!  Men träffa så många odlaiter som möjligt på mässan vill jag ju absolut!
malin72
10-01-2009, 18:52
flinga100
10-01-2009, 19:01
Oh, jag ska också åka upp till Stockholm på mässan. Jag sover hos en väninna, så kvällen "måste" jag tillbringa med henne. Men jag hoppas på att få träffa så många som möjligt under lördagem jag har ju inte träffat någon av er än!!!
Lady Hamilton
10-01-2009, 19:26
Vi brukar bli ganska många på träffarna  och när vi sedan skall gå och fika brukar det varje år uppstå ett "problem".........nämligen att kunna hitta plats så att alla kan sitta tillsammans  Det brukar vara ganska fullt på fikaställena med andra besökare som också vill sitta och fika. Men detta är nog något som vi inte kan göra någonting åt. Men jag se på hemsidan att Brutala blommor kommer att var med även i år så vi kan säkert träffas där och även om Adrian inte är så aktiv på forumet just nu så kan det ju vara kul för de som inte träffat honom att få göra det och se alla hans underbara växter.
malin72
10-01-2009, 19:38
men så bra då att han ska vara där..jag måste ha en ny tina eller vad Hon Han det kallades för men då mailar jag honom och varnar för oss grönklädda odliater och säger till ang middagen det blir väl bra
Frideborg
10-01-2009, 19:50
Åsa,vad använder du sm3 till? Blir nyfiken. Birgitta w
malin72
18-01-2009, 01:17
tänkte på en sak..jag tycker att det verkar vara många som kommer att gå i år..visst är det väl flera som kommer med på middagen på kvällen joho det ska ni väl...det är ju jätte trevligt ju
Tjaa ni go vänner..............Nu är det kris  ..............Jag är knäckt, förkrossad och näst intill tillintetgjord  ...........jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Jag har två stora intressen förutom min familj. Och ni som känner mig vet att det är ; att titta på konståkning och att odla. De två går helt enkelt inte att separera, finns inte en schans! I år har jag missat  att kolla så det inte skulle krocka med Mässan  ........för det är precis vad det gör.......VM är mellan 23-29! Om jag hade haft nån jag litat på till 100% när det gäller att spela in, hade det kanske gått att lösa, men tyvärr så litar jag knappt ens på mig själv, eller Dealer för den delen när det gäller den biten. Ska det gå fel så ska det bero på mig själv och ingen annan................jag vet, jag är lite obstinat när det gäller det här  ...................jag återkommer när jag tänkt lite mer........................fast jag är så ledsen så det är inte klokt............snacka om ödets ironi  ...................Please help mee.........I´m falling deep......................
malin72
19-01-2009, 17:08
Lady Hamilton
19-01-2009, 17:28
CITAT (Gillan @ 19-01-2009, 16:55)  Tjaa ni go vänner..............Nu är det kris  ..............Jag är knäckt, förkrossad och näst intill tillintetgjord  ...........jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Jag har två stora intressen förutom min familj. Och ni som känner mig vet att det är ; att titta på konståkning och att odla. De två går helt enkelt inte att separera, finns inte en schans! I år har jag missat  att kolla så det inte skulle krocka med Mässan  ........för det är precis vad det gör.......VM är mellan 23-29! Om jag hade haft nån jag litat på till 100% när det gäller att spela in, hade det kanske gått att lösa, men tyvärr så litar jag knappt ens på mig själv, eller Dealer för den delen när det gäller den biten. Ska det gå fel så ska det bero på mig själv och ingen annan................jag vet, jag är lite obstinat när det gäller det här  ...................jag återkommer när jag tänkt lite mer........................fast jag är så ledsen så det är inte klokt............snacka om ödets ironi  ...................Please help mee.........I´m falling deep......................  Vad är det jag läser???  ......  .......... Men jag vet ju hur viktigt konståkningen är för dig  . Men  försök att komma till en "bra" lösning på detta problem. Om 2-3 st skulle kunna ta på sig att spela in konståkningen? tror du att du skulle våga åka då?
På något sätt måste det gå att flytta WM…..  Det här är ju viktigt! Tänk på hur många som redan bokat resor och hotellrum för att få träffa dig och samtidigt besöka trädgårdsmässan. /Anki
CITAT (Lady Hamilton @ 19-01-2009, 17:28)   Vad är det jag läser???  ......  .......... Men jag vet ju hur viktigt konståkningen är för dig  . Men  försök att komma till en "bra" lösning på detta problem. Om 2-3 st skulle kunna ta på sig att spela in konståkningen? tror du att du skulle våga åka då? Jiisses, jag blir svett, och jag önskar att jag kunde svara..........jaaaaa, men så himla lätt är det inte. Och tjaa, vilka skulle jag våga lita på när det gäller att spela in..............jag vet faktiskt inte  ..................när jag inte ens litar på mig själv
CITAT (Anki V @ 19-01-2009, 17:42)  På något sätt måste det gå att flytta WM…..  Det här är ju viktigt! Tänk på hur många som redan bokat resor och hotellrum för att få träffa dig och samtidigt besöka trädgårdsmässan. /Anki Hihi, flytta VM....................jaa, det kanske är möjligt Hihi, kanske att det vore möjligt  ............
Gillan, det MÅSTE helt enkelt bara lösa sig för du KAN INTE missa mässan och att träffa oss!  Vi kan väl ordna så att flera stycken av oss spelar in alltihopa på varsitt håll och då måste ju nån av inspelningarna iallafall bli komplett?
CITAT (Magdis @ 19-01-2009, 21:58)  Gillan, det MÅSTE helt enkelt bara lösa sig för du KAN INTE missa mässan och att träffa oss!  Vi kan väl ordna så att flera stycken av oss spelar in alltihopa på varsitt håll och då måste ju nån av inspelningarna iallafall bli komplett? Jaa, det är klar det måååste lösa sig på nåt sätt, men jag vet inte i nuläget hur det ska gå till................jag har ju också beställt hotell...........så hur gör jag i så fall med det?..................Det där med inspelningen.........det gör mig blöt i ögat........tack för omtanken, för det är ju den biten som är den viktiga..............jag klarar helt enkelt inte av att vara utan en inspelning från VM.............har alla inspelade från OS i Lillehammer............ Nu har jag dessutom bett Ingemar eller Göran att flytta de här inläggen till den "normala" Mässtråden..............här hade den ju inget att göra, men jag var ju alldelles för spontan för mitt eget bästa som vanligt  ....
Österläge
20-01-2009, 21:12
Nej men Gillan, vad hemskt!! Går det inte att kombinera ändå? Typ gå på mässan nån dag i mitten av VM, så du får se finalerna?!?
Maggan H
20-01-2009, 22:09
CITAT (Gillan @ 19-01-2009, 16:55)  Tjaa ni go vänner..............Nu är det kris  ..............Jag är knäckt, förkrossad och näst intill tillintetgjord  ...........jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Jag har två stora intressen förutom min familj. Och ni som känner mig vet att det är ; att titta på konståkning och att odla. De två går helt enkelt inte att separera, finns inte en schans! I år har jag missat  att kolla så det inte skulle krocka med Mässan  ........för det är precis vad det gör.......VM är mellan 23-29! Om jag hade haft nån jag litat på till 100% när det gäller att spela in, hade det kanske gått att lösa, men tyvärr så litar jag knappt ens på mig själv, eller Dealer för den delen när det gäller den biten. Ska det gå fel så ska det bero på mig själv och ingen annan................jag vet, jag är lite obstinat när det gäller det här  ...................jag återkommer när jag tänkt lite mer........................fast jag är så ledsen så det är inte klokt............snacka om ödets ironi  ...................Please help mee.........I´m falling deep...................... Men Gillan, har du verkligen fått rätt på datum?? Konståknings-EM går ju nu i slutet på januari?? Inte har dom väl VM samma år som EM?
CITAT (Österläge @ 20-01-2009, 21:12)  Nej men Gillan, vad hemskt!! Går det inte att kombinera ändå? Typ gå på mässan nån dag i mitten av VM, så du får se finalerna?!? Om det vore så väl att det ginge ändå, men det är 35 mil mellan inspelningsstationen och Mässan....så det blir liiiite krångligt  ...........och hotellrummet är redan bokat.........och ................och..................och........nääääe, jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska göra  .......och det handlar ju egentligen bara om att jag måste lita på någon annan när det gäller att spela in och det är inte så lätt som det låter..............bara idag tex, det är EM just nu, så skulle det börja på eurosport kl 14, men det började redan kl 13.15............. Huuur ska jag kunna kräva att nån annan har sån koll  ...........näää, det kan jag ju inte  ............... vi får se hur det löser sig i slutänden Jag haaar faktiskt bett Ingemar och Göran att flytta inläggen från middagstråden hit, men Göran flyttade bara mitt inlägg utan att flytta svaren ....han gjorde nog så gott han kunde, men det blev ju inte riktigt rätt. ..................sorry CITAT (Maggan H @ 20-01-2009, 22:09)  Men Gillan, har du verkligen fått rätt på datum?? Konståknings-EM går ju nu i slutet på januari?? Inte har dom väl VM samma år som EM? Ledsen Maggan, men när det gäller konståkning så är allt varje år, em, vm och os om det nu är ett sånt år  .........em är just nu
Maggan H
21-01-2009, 09:36
CITAT (Gillan @ 20-01-2009, 22:18)  Om det vore så väl att det ginge ändå, men det är 35 mil mellan inspelningsstationen och Mässan....så det blir liiiite krångligt  ...........och hotellrummet är redan bokat.........och ................och..................och........nääääe, jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska göra  .......och det handlar ju egentligen bara om att jag måste lita på någon annan när det gäller att spela in och det är inte så lätt som det låter..............bara idag tex, det är EM just nu, så skulle det börja på eurosport kl 14, men det började redan kl 13.15............. Huuur ska jag kunna kräva att nån annan har sån koll  ...........näää, det kan jag ju inte  ............... vi får se hur det löser sig i slutänden Jag haaar faktiskt bett Ingemar och Göran att flytta inläggen från middagstråden hit, men Göran flyttade bara mitt inlägg utan att flytta svaren ....han gjorde nog så gott han kunde, men det blev ju inte riktigt rätt. ..................sorry Ledsen Maggan, men när det gäller konståkning så är allt varje år, em, vm och os om det nu är ett sånt år  .........em är just nu Ja men alltså du FÅR INTE MISSA MÄSSAN!  Du måste kunna få nån att spela in, önskar jag kunde lova dig men med maken hemma som zappar omkring går det ju inte!
Österläge
21-01-2009, 21:28
CITAT (Gillan @ 20-01-2009, 22:18)  Om det vore så väl att det ginge ändå, men det är 35 mil mellan inspelningsstationen och Mässan....så det blir liiiite krångligt  ...........och hotellrummet är redan bokat.........och ................och..................och........ Men har de inte tv på hotellet? Så kan du kolla på kvällarna? Kanske inte funkar...
blomkronan
28-01-2009, 00:16
 jag fick ledigt  det var igentligen min helg att jobb, men jag sa... om jag inte får ledigt sjukskriver jag mig  Men vad ska du göra då sa han nyfiket, trädgårdsmässan.... Då förstår jag sa han... ingenting kan väll stoppa dig för det...  självklart får du ledigt sa han  Så jag kommer gå dit redan på torsdagen  nån mer som tänker gå då? (ledig torsda, freda, lörda, sönda  )
Rosmarin
28-01-2009, 01:22
CITAT (blomkronan @ 28-01-2009, 00:16)   jag fick ledigt  det var igentligen min helg att jobb, men jag sa... om jag inte får ledigt sjukskriver jag mig  Men vad ska du göra då sa han nyfiket, trädgårdsmässan.... Då förstår jag sa han... ingenting kan väll stoppa dig för det...  självklart får du ledigt sa han Så jag kommer gå dit redan på torsdagen  nån mer som tänker gå då? (ledig torsda, freda, lörda, sönda  ) Åh lyckost dig! En annan bor ju lite för långt borta för att komma då som jag skrivit innan. Suck... Men jag kommer att tänka på er andra  och försöka komma en annan gång  !!! Så det så!!!
Jag har ju bara flyttat längre och längre från Mässan för jag har bott i Östberga som ligger brevid mässan, sedan västberga som är på motsatta sidan om mässan. Därefter Vällingby, Hässelby Enköping och nu Sandviken. Så jag vet ej om jag nu i år kommer iväg, men jag vill så gärna.
Österläge
30-01-2009, 10:14
Nu har jag bokat tågbiljetter! Åker upp på torsdag kväll o går på mässan på fredagen, sen stannar jag kvar i Sthlm o träffar vänner i helgen. Någon mer som ska gå på fredagen?
vanjalarsa
30-01-2009, 10:27
Förlåt mig ..men snacka om att överreagera.... mvh vanjalarsa  Alltså om man inte kan komma till mässan så är det väl inte världens undergång..det blir fler mässor......
Österläge
30-01-2009, 11:11
Förlåt mig vanjalarsa, men känns det inte lite sent med det inlägget? Eller har du gått o tänkt på det i 10 dagar innan du bestämde dig för att skriva..? Det är nog ingen som tycker att världen går under för att man missar en mässa, men man kan väl få tycka det är tråkigt för det!
vanjalarsa
30-01-2009, 12:10
Ursäkta men jag var inte medveten om att inlägget var för 10 dagar sedan. Råkade se det och tyckte att det var en aning överdrivet. Hade nog tyckt lika för tio dagar sedan. lycka till med eventuella mässor i framtiden ! mvh vanjalarsa
malin72
30-01-2009, 12:11
kan ju vara så att det inte är själva mässan man är lessen över.......kanske gäller det träffa vänner med
Maggan H
30-01-2009, 16:21
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|