Full version: Galen Solros?!
Mysko
Hej på er..
Min mamma ringde mig nyss och ville berätta något roligt. Hon hade varit ute och tittat till sina solrosor, först hade hon sett en med två blommor på !!
Men inte nog med det, en solros hade TOLV extra blommor.
Hur pass ovanligt är detta?
Jag har aldrig hört talas om att en solros får fler än en blomma... Någon som är mer insatt på solrosor kanske har något svar?!
Sussie F-Flower
CITAT (Mysko @ 06-09-2008, 20:02) *
Hej på er..
Min mamma ringde mig nyss och ville berätta något roligt. Hon hade varit ute och tittat till sina solrosor, först hade hon sett en med två blommor på !!
Men inte nog med det, en solros hade TOLV extra blommor.
Hur pass ovanligt är detta?
Jag har aldrig hört talas om att en solros får fler än en blomma... Någon som är mer insatt på solrosor kanske har något svar?!

Jag ska strax gå ut och lägga över fiberduken... (5 grader här nu...) då ska jag räkna hur många som "är på gång" på min största... Bra många i alla fall, men förbaskat små är dom. Hade hellre haft en enda stor...

Men 12 blommor !!!! Wow säger jag bara....
Va kul! Blommar alla samtidigt?
Mysko
Alltså själva huvudblomman är ju fullt i blom, de andra tolv är ju givetvis mindre men de blommar ändå för fullt...!
Måste åka och bevittna spektaklet med egna ögon nu i veckan tror jag w00t.gif
Wilmer
Det finns sorter som får en blomma i varje bladveck, visst är det vackert! Visa gärna bild.
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 07-09-2008, 00:43) *
Det finns sorter som får en blomma i varje bladveck, visst är det vackert! Visa gärna bild.

Precis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon