[attachment=23781:buske.jpg] Någon som vet vad detta är för sort? (Ingen jättebra bild, tyvärr.) Och kanske något om hur den ska skötas? Ska man knipsa av de bruna blomstängslarna?
Boxer
06-09-2008, 20:59
Ser ut som en klasespirea
Red Top
06-09-2008, 21:31
Nog är det en klasespirea. Tacksam växt, som kan föröka sig ohämmat. Jag brukar låta blomställningarna sitta kvar över vintern. Rätt snyggt när det är rimfrost=) På våren tuktar jag den och den blommar alltid lika glatt varje år. Det är förresten en gammal torparväxt, som överlever även utan skötsel. Snudd på omöjlig att utrota=)
Javisst, det stämmer ju alldeles utmärkt att det är en Klasespirea. Det ser jag nu när jag kollar på bilderna. Tack för hjälpen!
Någon som vet hur stor den här filuren tänker bli? Jag insåg (när jag tittade på gamla bilder) att den har växt ganska mycket sen förra året nämligen.
Aqvakul
08-09-2008, 19:53
CITAT (Nila @ 08-09-2008, 20:47)
Javisst, det stämmer ju alldeles utmärkt att det är en Klasespirea. Det ser jag nu när jag kollar på bilderna. Tack för hjälpen!
Någon som vet hur stor den här filuren tänker bli? Jag insåg (när jag tittade på gamla bilder) att den har växt ganska mycket sen förra året nämligen.
Den blir nog inte så väldigt mycket större, möjligen 2½ meter eller så. Det är en seglivad sak, som ofta ses förvildad vid något gammalt torp. Vill man bli av med den, så är det ett styvt jobb.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.