Ezereht
Jag har försökt titta på dina bilder Kajsa och jag misstänker att jag inte alls har en John Cabot utan en Henry Kelsey. Min ros är så lik dina bilder. Men jag postar här lite så kan ni säga vad ni tycker.

Postar också en bild på bladen... ser ut som jag har något som äter på dem? Kan det vara de där hemska rosenstritarna -cry-.gif Hoppas inte...

Och hålen i bladen:

Kajsa
Jag lägger in bilder efter så kan det bli enklare

Henry Kelsey, blomman har vita stråk på kronbladen, och titta på foderflikarna under som ser ut så här

Henry Kelsey

John Cabot är mer knallrosa
Gick ut och tittade på bladen och tycker att John Cabots blad är något mer äggrunda
Det ser ut som stritar på bladen, det blir som " fönster " och man ser nerverna, har en bild i album/Ohyra på rosor. Annars är många rosblad fula vid denna tid, både hål och svampsjukdomar.

Dom här två rosorna blandas visst ofta ihop, det måste vara leverantörerna som rört till det.
renate
Kan det då vara Henri Kelsey jag fick från odla förra hösten?för Golden Eye är det inte har jag kommit fram till.
Jag tror jag har visat samma bilder tidigare.Jag har ingen aning vart jag ska flytta denna ros.
[attachment=23905:2008_06_...__Large_.JPG] [attachment=23906:2008_06_...__Large_.JPG]
[attachment=23907:2008_06_26_0265.JPG]
Kajsa
Det kan säkert vara Henry Kelsey som ni har båda. Dom röda färgerna kan variera beroende på kamera. Blomman har en lite kryddig doft, skålformad, ståndarna är synliga och gula. Det blir nypon. Blommorna kommer i klasar, blommar även höst.
Titta också på Help me find Henry Kelsey

Rosen blir med åren riktigt stor, det är en zon 7 ros

Henry Kelsey, en sommarbild. Vi har fått köpa kraftiga stöd och bundit ståltråd runt då rosen föll i grönsakslandet i en storm förra året, den är nu 3 m.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon