Full version: Kan detta vara sant
aanderss
Här i byn är där 2 bosniska tvilingar på ca 30 år. de är lika som bär. De påstås att bara den ene har körkort men bägge kör. Kan detta värkligen vara sant? förra året körde de en bmv men nu kör de en mercedes.

Konstigt nog saknar bilen blinkers crazy.gif
Pia L
Klart att det kan vara sant, varför lägga ut pengar på två körkort när man kan spara in några tusenlappar, det blir väl kanske lite problematiskt om dom ska iväg åt varsitt håll då.
I Sundsvallsområdet så vet jag av flera som kör bil som är både oskattad, obesiktigad och oförsäkrade (jag ska inte tala om härkomst)
Det värsta straff dom får då dom åker dit är bilen beslagtagen, och då skaffar dom bara en ny och är ute på vägarna igen.
aanderss
mm de är ju ändå konstigt att man kan göra så
*Stintan*
Javisst kan det förekomma. Inte helt lätt att kontrollera heller antar jag. Det har väl även hänt att en tvilling suttit av den andres fängelsestraff om jag inte missminner mig helt. Det finns säkert många exempel på vad tvillingar skulle kunna göra för att kringgå lagen.
aanderss
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2008, 13:56) *
Javisst kan det förekomma. Inte helt lätt att kontrollera heller antar jag. Det har väl även hänt att en tvilling suttit av den andres fängelsestraff om jag inte missminner mig helt. Det finns säkert många exempel på vad tvillingar skulle kunna göra för att kringgå lagen.

mm de är de säkert
Aqvakul
Tvillingtricket...wooh.... crazy.gif

När jag var ung läste jag de spännande böckerna om tvillingdeckarna Bergendahl från Vindsele. De älskade att lura folk.
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2008, 14:08) *
När jag var ung läste jag de spännande böckerna om tvillingdeckarna Bergendahl från Vindsele. De älskade att lura folk.

crazy.gif
Hannele
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2008, 14:08) *

Våra barn är inte tvillingar och har inte lurats, men de är ganska lika. På gymmet var receptionisten väldigt förvånad, där dom tränade, storebror på förmiddag och lillebror på eftermiddag... "Var du inte här nyss?" undarde han förvånad.
Alba
Nog är det fullt möjligt att luras.
Tänk dig att du begär leg av någon....du kollar leget och sen på bilden att det stämmer med den du har framför dig.......men det inte är den rätta personen, utan en tvilling eller en person väldigt lik den andre.

Det är inte bara på nätet man kan bli lurad.....se upp Anders för luriga som tar emot din tidning. Det kanske är någon annan. naughty.gif innocent.gif
aanderss
CITAT (Alba @ 09-09-2008, 14:51) *
Nog är det fullt möjligt att luras.
Tänk dig att du begär leg av någon....du kollar leget och sen på bilden att det stämmer med den du har framför dig.......men det inte är den rätta personen, utan en tvilling eller en person väldigt lik den andre.

Det är inte bara på nätet man kan bli lurad.....se upp Anders för luriga som tar emot din tidning. Det kanske är någon annan. naughty.gif innocent.gif

naughty.gif
Gossen Ruda
Inte går det att göra ett DNA-test heller, tvillingar har samma genuppsättning. Möjligen skulle man kunna tatuera personnumret på något undanskymt ställe.
cato
Jag känner faktiskt två killar som är tvillingar och som utnyttjade detta trick på 60-talet, då endast den ena hade fått sitt körkort.
cato
Glömde skriva att det tycks vara mycket vanligt med bilar utan blinkers, eller så anser många förare att det är onödigt att att använda dem.
Jag blir så förbaskad på detta!
Aqvakul
Har vi någon enäggstvilling här på Odla?
Netha
Vad jag förstått så har även enäggstvillingar olika fingeravtryck.

Har tvillingar likadana fingeravtryck?
aanderss
CITAT (Netha @ 09-09-2008, 21:20) *

de visste jag inte
Netha
CITAT (aanderss @ 09-09-2008, 21:22) *
de visste jag inte

Det borde ju vara enkelt att ta fingeravtryck för att avgöra vem av dem som t.ex kör bilen el sitter av ett straff osv.
aanderss
CITAT (Netha @ 09-09-2008, 21:25) *
Det borde ju vara enkelt att ta fingeravtryck för att avgöra vem av dem som t.ex kör bilen el sitter av ett straff osv.

mm man tycker ju de
Anma
CITAT (Netha @ 09-09-2008, 21:25) *

Det förutsätter att bådas fingeravtryck finns i registret. Eller ska alla enäggstvillingar registreras i ett speciellt register ifall någon av dem eller båda någon gång gör något kriminellt?

Om ingen finns i registret från början är det ju svårt att avgöra vem som är vem...
Berith
CITAT (Netha @ 09-09-2008, 21:20) *

Alla har olika fingeravtryck, oavsett hur man är född. Detsamma gäller väl tåavtryck?
Lena i Torslanda
Men allvarligt talat - hur ofta har ni fått visa körkortet när ni kör bil? Under mina 38 med körkort har det hänt EN gång.
Det är väl absolut inte konstigare att tvillingar kör på samma körkort än att det finns massor av människor inte är tvillingar som kör utan att ha körkort. Det är säkert oerhört mycket vanligare och ett större problem.
Aqvakul
Har de varsin fru? g.gif
ylvahi
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2008, 21:11) *
Har vi någon enäggstvilling här på Odla?

Japp här finns en.

¨Tänk att jag var så dum att jag inte lånade syrrans körkort innan jag hann få mitt whistling.gif .
Gossen Ruda
CITAT (ylvahi @ 11-09-2008, 08:49) *
Japp här finns en.

¨Tänk att jag var så dum att jag inte lånade syrrans körkort innan jag hann få mitt whistling.gif .

Hmm, hur vet vi att det är du som skriver här, det kan vara din syster. g.gif rolleyes.gif
Aqvakul
hur många rudor kan det finnas..... naughty.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 11-09-2008, 11:13) *
hur många rudor kan det finnas..... naughty.gif

Det är många rudor som luras så in i vassen...
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 11-09-2008, 11:29) *
Det är många rudor som luras så in i vassen...

rotfl.gif misstänkte det... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon