Full version: fråga
kaisuli
hej på er igen

en liten fråga, igen, novis som man är... rolleyes.gif var nånstans kan man köpa biobalans växtskyddjord här i göteborgstrakten? Är det nån som vet?
Jag har kollat i alla Coops, finns ej, ändå har jag sett på internet att det finns sådant att köpa. Rölunda planthandel hade det, men det ligger nånstans i Balås eller så sad.gif . Jag vill gärna få tag på det eftersom jag läste en artikel i svenska rosensällskap att det verkligen hjälper mot s.v.f.sjuka mjöldagg och rost, genom att tillföra nyttiga svampätande microber, trichoderma wacko.gif hette de väl. Och mina stackars rosor fick Enorma problem i år. Alla svampar är representerade i rosorna,(förutom nyttiga matsvampar=)). Jag har sprayat och sprayat med svampmedel och det har hjälpt lite. men det blir rätt dyrt att köpa mängder med sånt, och inte är det nog så ekologiskt heller, så jag tänkte prova den här metoden med biobalans. Jag tror nog oxå att jag gödslade rosorna på våren lite väl rejält, så de blev kanske mottagligare då. Så problemet är alltså att jag inte vet vart jag får tag på detta biobalans? Alla svar tages tacksamt emot.
mvh kaisuli
stina
I Stockholm finns det på Weibulls. Vet inte om Weibulls finns i Göteborg, men titta där om det gör det.
Cilla
Hör med Trädgårdsföreningen i Göteborg - de rekommenderar och använder Bio-balans. Tel 031-365 58 58, hemsida
här.
kaisuli
tack så jättemycket för svar, stina och cilla rolleyes.gif

jag ska åka till weibulls i morgon och hoppas på det bästa. (Hittade en weibulls här i göteborg). Förhoppningsvis blir nästa sommar lite bättre för rosorna tongue.gif

ha det bra ö:kaisuli
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon