ruskprick
Hej!
Tänkte ta sticklingar på mina änglatrumpeter, var förvarar jag dom sedan, i husgrunden där jag tänkte ha dom andra trumpeterna eller inomhus i rumstemperatur? "Nattar" man dom när dom har rotat sig? confused.gif
Jag undra oxå om det är för tidigt att ta in trumpeterna för vinterförvaring redan nu, det regnar och blåser ändå ute hela tiden och det mår dom väl inte så bra av!? crying.gif

Snälla hjälp en nybörjare help.gif
Bassam
före kommer frosten ta in den i ett uterum , Kan man fördriva den i exempelvis ett växthus.
H:Bassam
ruskprick
Jag vet att dom ska in innan frosten men kan man ta in dom "för tidigt"?
Vill även veta hur man övervintrar sticklingar som jag tar från moderplantan nu.

Mvh Petra
dicentra
Visst kan du ta in dina ängla trumpeter nu,men jag tycker för min del att det är lite för tidigt.
Mina blommar fortfarande så de får nog stå ute några veckor till!!
Brukar inte ta sticklingar nu på hösten men de går säkert bra att vinterförvara med de andra bara de har rotat sig ordentligt.
MVH MLK:-))
Kilmister
Just sticklingar som jag tagit sent på hösten oktober/november har jag faktiskt lyckats hålla liv i och driva upp under hela vintern i rumstemperatur. De blir lite rangliga av det dåliga ljuset. Men på våren klipper man av det rangliga så har man ett jättefint utgångsläge inför sommaren med en rotad och klar. Jag skulle nu förtiden inte få för mig att spara en stor planta till nästa säsong, utan gör på detta sättet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon