Full version: Rhododendron
Mariann
Min lilla röda mini Rhododendron blommar nu igen, visserligen bara några få men ändå. Hoppas bara att det inte är nästa års blommor som blommar nu unsure.gif
Hannele
Vattna mycket nu på sensommaren - annars torkar nästa vårens knoppar bort.
Saiai
Mina vita rhododendron blommade förra hösten. De blommade i våras oxå, men inte lika mycket, det är nog sant att de nya knopparna torkar fort (eller fryser de?)
För den som inte vet det, kan man beskära rhododendron nästan hur hårt som helst, ifall de blir kala och risiga inuti. Jag tröttnade på en som stod ensam vid norrväggen, så jag kapade den ca 15 cm från marken, det dröjde inte länge förrän det kom nya skott och nu är den en helt ny buske!
Den växte fort upp igen, kanske för att roten var kraftig.
Mariann
Det fick jag också göra med denna låga variant av Rhododendron. Det var för säkert 5-6 år sedan, det var en svår vinter då som tog många Rhododendron minns jag och efter 3 år var den som vanligt igen smile.gif
Almdalen
Min vita Rhododendron blommar också, det är några enstaka små blommor. Synd att de inte vill vänta till våren.
unsure.gif
Ingegerd
Mariann
Håller med dig Ingegärd. Min blommar med bara några få och också mindre än vanligt. Men jag vet den har gjort så förut och det var nog förra året. Det var ju varmt då också länge. Men min blommade jättefint i år ändå rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon