Full version: Basye's Purple Rose
oliv
I att annat forum var det någon som efterlyste denna ros (AoT). Då jag vet att flera också är med på odla, kan jag säga att den finns hos www.vintagegardens.com .

Där har jag handlat tidigare och är mycket nöjd. Det är sedvanligt dyrt (man måste betala intyget - phytosanitary certificate - för import från USA, 2006 kostade intyget 50$), men är man flera går det säkert bra. Jag beställde själv därifrån 5 rosor, bl.a. Centifolia "Laura". rolleyes.gif
De skickas som sticklingar på egen rot, ganska små, men de har tagit sig alla utom en.

Vissa rosor måste beställas i förväg (custom root).

Här finns Basye's Purple Rose (custom root):

Basye's Purple
AnnammA
Farlig sida! -fear-.gif Jag kollade förstås, på myskroshybriderna...Fast en del vet jag att Else på Roskraft har...
renate
Det var jag som efterlyste denna vackra ros,men visste inte att den inte går att få tag i Sverige.Jag älskar verkligen rosor men betala inte vad som helst för en ros,så det får va tills den finns i Sverige eller Danmark.Den finns även i en plantskola i Schweiz.
AnnammA
Jag var på "Roskraft" i helgen som gick, och lämnade en förfrågan på rosen till henne...Vem vet, hon brukar ju kunna luska fram ovanliga rosor på sin plantskola...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon