Lilla Birka
Nu finns fyra trådar med spam, alla markerade av olika medlemmar med just spam.gif . Ingen tycks ha rapporterat till admin eller i varje fall inte skrivit detta.Om ni rapporterar kan ni väl vara vänliga att skriva det för admin läser väl inte alla trådar.
Aqvakul
Ska bli!
Lady Hamilton
Men? Vi var ju överens om att om man sätter in denna symbol spam.gif så betydde det att det var rapporterat til Admin eller är det ändrat?
*Stintan*
CITAT (Lady Hamilton @ 10-09-2008, 17:02) *
Men? Vi var ju överens om att om man sätter in denna symbol spam.gif så betydde det att det var rapporterat til Admin eller är det ändrat?

Trodde jag också.
Lilla Birka
Då är det ju konstigt att de tre av de fyra spammen fanns kvar i fyra dagar, men när jag varskodde admin så togs de bort inom en kvart!
Sussie F-Flower
Jag är lite osäker på hur man anmäler till admin...

Undrar: hur gör man/hur går man tillväga för att rapportera till "admin"?
Jag har bara mailat till Ingemar direkt några ggr, varav en gång tog det nästan två dygn innan tråden försvann.
Det är väl kanske meningen att admin ska ha den anmälan istället, förstår jag.

Ska jag då skriva vem skribenten är, avd: support (för det brukar det ju vara) samt vad tråden heter...?
Och så slutligen: admins adress? Finns vart?

Är det så det ska skrivas, eller?

Lilla Birka
Gå upp överst på sidan, där står det HEM. Sedan finns en gardin där det står kontakta oss och där får man välja om man vill skriva klagomål, problem eller annat. Man talar om bara att nu finns ett spam under den o den rubriken så är det klart! Om man pm:ar Göran eller Ingemar så kan det ta tid, de kan ju faktiskt vara lediga. Men om man skriver under kontakta oss så kan BÅDA läsa det!
Piccante
Jag förstår fortfarande inte varför medlemmar på ett forum ska göra admins arbete? dunno.gif Om de inte ens kan ta bort inlägg eller låsa en tråd när de värsta personangrepp pågår varför ska man då behöva upplysa dem om att det finns oskyldigare spam i trådar?

Admin kan göra tre saker;
1. vara mer aktiva på forumet
2. skaffa spamfilter
3. fixa funktionen med en "knapp" vid varje inlägg där man kan klicka för att anmäla ett inlägg.
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 11-09-2008, 07:27) *
Jag förstår fortfarande inte varför medlemmar på ett forum ska göra admins arbete? dunno.gif Om de inte ens kan ta bort inlägg eller låsa en tråd när de värsta personangrepp pågår varför ska man då behöva upplysa dem om att det finns oskyldigare spam i trådar?

2. skaffa spamfilter
3. fixa funktionen med en "knapp" vid varje inlägg där man kan klicka för att anmäla ett inlägg.

Instämmer tillfullo! yes.gif
Myosotis

2. skaffa spamfilter

tummenupp.gif

Kommentar från admin kanske?
blomkronan
Vad är ett spam???
Sussie F-Flower
CITAT (Lilla Birka @ 10-09-2008, 23:06) *
Gå upp överst på sidan, där står det HEM. Sedan finns en gardin där det står kontakta oss och där får man välja om man vill skriva klagomål, problem eller annat. Man talar om bara att nu finns ett spam under den o den rubriken så är det klart! Om man pm:ar Göran eller Ingemar så kan det ta tid, de kan ju faktiskt vara lediga. Men om man skriver under kontakta oss så kan BÅDA läsa det!

Tack!
Sussie F-Flower
CITAT (blomkronan @ 11-09-2008, 12:28) *
Vad är ett spam???

Olämpliga inlägg som inte har att göra på ett trädgårdsforum och som inte handlar om vad det borde....
blomkronan
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-09-2008, 12:39) *
Olämpliga inlägg som inte har att göra på ett trädgårdsforum och som inte handlar om vad det borde....

OK! då vet jag
/tack Mari
Lilla Birka

2. skaffa spamfilter

Jag håller fullständigt med dig om den saken, särskilt punkt 3! När de flesta andra fora har en knapp för anmäl så undrar jag varför det inte finns en sådan här.
Däremot har jag förståelse för att de kanske inte kan läsa alla trådar utan behöver medlemmarnas hjälp, men avd Support borde de faktiskt titta i lite oftare. Sedan häpnar jag också över att de inte tycks bry sig om att medlemsvillkoren bryts gång på gång, trots att folk har påpekat det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon