Chamomille
Jag har en sax som jag köpte på mässan förra året.
För några dagar sen var jag ute och klippte örter. När jag dagen efter skulle klippa mer så såg saxen ut så här:

[attachment=23936:Saxen.jpg]

Hur 17 gick det till fear.gif Förklara det den som kan.
Saxen låg på räcket på verandan.
MayaLisa
Okey, hur såg den ut innan då?
Chamomille
CITAT (MayaLisa @ 10-09-2008, 17:53) *
Okey, hur såg den ut innan då?

Jaså är det bara jag som ser felet naughty.gif
Själva "skärbladen", de som klipper går ju inte ihop längre fast handtagen är ihop. Hmm g.gif
MayaLisa
Jo, jag såg också det...men den är ju böjd på flera sätt , så ... Därför frågade jag.
Chamomille
CITAT (MayaLisa @ 10-09-2008, 17:59) *
Jo, jag såg också det...men den är ju böjd på flera sätt , så ... Därför frågade jag.

Ja, den är ju handgjord, så helt symetrisk var den ju inte. Men så här sne var den inte.
MayaLisa
Var det första gången du använde den...klippte du något som var väldigt hårt?
Chamomille
Oh nej. Jag klippte gräslök och persilja. Jag har använt den hundratals gånger.
Anma
Saxen kanske vill säga dig något?
"Jag är gammal och sliten, snälla låt mig vila!!!" giggle.gif

Konstigt är det...
*Stintan*
"Någon" har nog lånat saxen och klippt i något som var för hårt att klippa. "Någon" är en lustig figur som hittar på de mest konstiga saker och gärna stökar till och skapar oreda. "Någon" är tvilling med "Ingen" som inte gör någonting åt oredan "Någon" ställt till med. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2008, 18:15) *
"Någon" har nog lånat saxen och klippt i något som var för hårt att klippa. "Någon" är en lustig figur som hittar på de mest konstiga saker och gärna stökar till och skapar oreda. "Någon" är tvilling med "Ingen" som inte gör någonting åt oredan "Någon" ställt till med. flirting.gif

Så är det nog..... giggle.gif
MayaLisa
Mysko!
Chamomille
CITAT (Anma @ 10-09-2008, 18:14) *
Saxen kanske vill säga dig något?
"Jag är gammal och sliten, snälla låt mig vila!!!" giggle.gif

Konstigt är det...

Jaa, undrar just vad saxen vill? Och jag har försökt böja den tillrätta, men det är omöjligt [attachment=23940:unsure.gif].
Mysko är det.

CITAT (*Stintan* @ 10-09-2008, 18:15) *

giggle.gif
*Stintan*
Går det inte att öppna den så mycket det går o tvinga den lite till så att man böjer tillbaka den vägen?
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2008, 18:27) *
Går det inte att öppna den så mycket det går o tvinga den lite till så att man böjer tillbaka den vägen?

Jag har försökt. Tro mig. Det går inte med min handkraft i alla fall. Jag måste använda något verktyg i så fall. Jag är rädd att den går sönder då, fast som den är nu så är det ju knepigt att klippa med den....

Vi kliar oss i huvudet både jag och min sambo confused.gif
*Stintan*
Då får man gå till smeden och be honom ta fram ässjan kanske.
Chamomille
Ja, antagligen. Fast det kanske är billigare att köpa en ny.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon