Krokodilen
Läser om höstplantering och tänkte åka iväg i helgen och köpa perenner som blommar nu och kanske någon buske. Men funderar hur länge man kan plantera? Är det i senaste laget för höstplantering nu eller?

Vi bor i zon II.
g.gif
Ciczi
Om du bor i Zon 2 borde höstplantering inte vara några större bekymmer. Jag tycker att så länge du kan plantera tulpanlökar så kan du plantera buskar. (Fast inte riktigt, busken ska hinna rota sig innan det blir allt för kallt)

JAg tycker att du kan plantera åtminstone hela denna månaden ut och troligen också halva nästa.

mvh Ciczi
Thé
Jag frågade efter schersminer i plantskolan och fick besked att de barrotade kommer i slutet av oktober. Så jag hoppas att slutet av oktober inte är för sent.
Aqvakul
Oktober ut är inga problem - så länge det inte är någon tjäle så går det bra. Buskar behöver inte "rota sig".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon