Belsebub
Jag var inne i en period då jag satte ner massor utav frö från frukt. Tyvärr har jag råkat blanda ihop några fröer. Så om någon snälla kunde hjälpa mig med att identifiera denna växt:
[attachment=24001:DSC00348.JPG]

Jag har två stycken sådana här och jag tycker den är jättefin med stora gröna blad.
Sussie F-Flower
CITAT (Belsebub @ 11-09-2008, 12:09) *
Jag var inne i en period då jag satte ner massor utav frö från frukt. Tyvärr har jag råkat blanda ihop några fröer. Så om någon snälla kunde hjälpa mig med att identifiera denna växt:

Jag har två stycken sådana här och jag tycker den är jättefin med stora gröna blad.

Verkligen tjusig! Ser stor ut också! Har ingen aning om vad det kan vara. Är bladen uddiga eller flikade? Lite svårt att se tycker jag... Ser liksom ut som om den har vikt in bladen på något vis...?

Jag är inne i en fruktperiod också NU. När jag står vid frukten på ICA och funderar vad jag ska köpa så funderar jag egentligen "Vad ska jag sätta för fröer/kärnor nu då?"
Fy sjutton vad sjukt det har blivit.... laugh.gif
clivia
CITAT (Belsebub @ 11-09-2008, 12:09) *

Enligt mig liknar det mest tamarillo, Cyphomandra betacea men jag är inte säkert. I alla fall kan du titta på internet, jämföra den med din växt och avgöra... smile.gif

MVH/clivia
flower
Jag tycker oxå att det ser ut att vara en Tamarillo..
Belsebub
Ah, en tamarillo måste det vara! För det har jag planterat i alla fall tummenupp.gif
Tack för svar. Nu vet jag äntligen vad det är.
Belsebub
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-09-2008, 12:21) *
Verkligen tjusig! Ser stor ut också! Har ingen aning om vad det kan vara. Är bladen uddiga eller flikade? Lite svårt att se tycker jag... Ser liksom ut som om den har vikt in bladen på något vis...?

Jag är inne i en fruktperiod också NU. När jag står vid frukten på ICA och funderar vad jag ska köpa så funderar jag egentligen "Vad ska jag sätta för fröer/kärnor nu då?"
Fy sjutton vad sjukt det har blivit.... laugh.gif

Tack! Jepp bladen är stora och viker in sig rundat. Hehe! Jag vet! Brukar också stå där ibland och fundera på vilken frukt jag skulle kunna så. Hoppas att det är mycket kärnor i frukten också happy.gif Stoppa ner allt du får tag i, men glöm inte att skriva vad det är bara. Då blir det som för mig. Nu har jag fått reda på att det är en tamarillo. Den är ungefär en meter hög idag.
Kolla gärna mitt album för fler fruktplantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon