Full version: Kärleksgräs?!?!?
sagani
Jahapp... Jag som inte alls tycker det är fint med prydnadsgräs (då de har en tendens att ta över allting i min trädgård.. wink.gif ), blev helt såld på Kärleksgräs. GUD så vackert!!!! w00t.gif

Så nu har jag köpt en påse med fröer, som kommer i nästa vecka. Hur ska jag göra?? Bästa groningstemp är +18 grader, ska jag göra som jag gjort med alla andra fröer - dvs dra upp dem inomhus i små drivhus och sedan sätta ut dem i vår, eller ska jag vänta till försommaren och sätta dem ute direkt???
Har ingen aning, snälla hjälp!!!

Om jag ska dra upp dem inomhus, är det bäst att vänta till feb, eller ska de sättas redan nu??? help.gif
Gåsis
På odlingsanvisningen jag hittade står det sås i mars och plantera ut efter frost.

/Åsa
sagani
Så jag ska sätta dem inomhus först då, i minidrivhus??
Heda
Det blir nog bra. Så omskolar du tussvis med ca 5-6 strån i varje kruka. Enligt min erfarenhet är gräs ganska näringskrävande så gödselvattna gärna de omskolade krukorna så fort du ser att det börjar växa igen (efter omskolning alltså). Jag brukar ta vanlig blomnäring. Extraljus eller växthus är bra för att få tjocka feta ruggar.

Lycka till!

//Heda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon