hoyagalning
Jag tänkte ha en enkel brudbukett med solrosor och/eller andra höstblommor som jag hoppas kunna knåpa ihop själv (utan att kunna ett dyft om blombinderi unsure.gif ).

Skulle vilja ha lite inspiration och tips och vilka lämpar sig bättre att fråga än Odlas medlemmar?? Så; visa mig din brudbukett, snälla!

Och så en liten parentesfråga; vad passar till solrosor i en bukett?
Kat
Detta var min, som jag gjorde själv.
Bilden är inte så bra, men du får ett hum i alla fall.

[attachment=24053:bukett_kopiera.jpg]
Chamomille
Jag har ingen bukett att visa men jag kan tipsa om en sida:

http://www.brollopsguiden.se/
eller den här:
http://www.brollopstorget.se/

På bröllopsguiden finns i alla fall en hel del tips på buketter (och massa annat)
Alba
CITAT (Kat @ 12-09-2008, 15:10) *

Sååå vacker.
zaaritha
Min är kastad, men den var enkel med prästkragar o blåklint!
Magdis
Så här såg min ut:
[attachment=24119:brudbukett.jpg]

Fast detta var väl inte alls i den stil du tänkt dig men jag tänkte att jag kunde visa den ändå. smile.gif
Ingrid Zon3
Har heller ingen brudbukett att visa, men väl en idé: Skulle det inte passa väldigt bra med kärleksört så här års?
hjärtegull
Jag hittade den här buketten, kanske kan vara någon inspiration?

Annars håller jag med föregående talare, kärleksört är kalasvackert och passar jättebra med solrosor, och rent allmänt i en brudbukett.

För övrigt så är solrosen en så pampig och maffig blomma i sig, så förta inte effekten allt för mycket genom att plocka in en massa skröfs, utan håll den ren och snygg. Solros, kärleksört, murgröna, kanske lite höstgul/orangea löv.

Lycka till!

(I buketten på bilden har du solrosor, murgröna, björnbär, ruscus och jag tror att domdär röda bären heter hypericum, men jag kan likagärna ha fel.)
Biggan_
CITAT (Kat @ 12-09-2008, 15:10) *

Väldigt vacker! tummenupp.gif
stennie
Inte min men min ena svärdotters!

[attachment=24172:Rotation...527__52_.JPG]
Kat
Alba och Biggan> Man tackar så mycket!
Betty
[attachment=24180:Brudbuketten.jpg]
Förstår att min brudbukett är i helt fel stil den med,
men jag gör som Magdis - jag visar den ändå. biggrin.gif
Magdis
Jättefin Betty! tummenupp.gif Den var helt i min smak.
netaave
CITAT (hjärtegull @ 14-09-2008, 09:51) *
Jag hittade den här buketten, kanske kan vara någon inspiration?

Annars håller jag med föregående talare, kärleksört är kalasvackert och passar jättebra med solrosor, och rent allmänt i en brudbukett.

För övrigt så är solrosen en så pampig och maffig blomma i sig, så förta inte effekten allt för mycket genom att plocka in en massa skröfs, utan håll den ren och snygg. Solros, kärleksört, murgröna, kanske lite höstgul/orangea löv.

Lycka till!

(I buketten på bilden har du solrosor, murgröna, björnbär, ruscus och jag tror att domdär röda bären heter hypericum, men jag kan likagärna ha fel.)

Otroligt läcker
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon