Ingrid Zon3
Tyckte att jag skulle vara lite generös mot min honkatt (10 år). Blev tvungen att låta avliva hennes bror för ett tag sedan och jag tycker att hon behöver lite mer stimulans. Så jag gick och köpte en klätterställning och fick hem den i kväll. Monterade ihop den och tyckte att "kom och titta nu då".

Hon gick runt den ett varv, gäspade och gick och la sig i soffan... ohmy.gif

Så här ser den ut i alla fall. Det kanske är nån annan som tycker den är OK?
pejori
Helt ok. tummenupp.gif
Och hon kommer att uppskatta den, när hon känner att hon vill. giggle.gif
Det kan ta en dag eller en vecka naughty.gif
Anic
Den var jättefin, när mina katter fick en kattställning (mindre variant), bosatte sig de där direkt. När hittekatterna fick sin var de totalt ointresserade, de tyckte trumsetet var mkt roligare att hoppa runt på, på kvällarna hör vi hur de "spelar" tummor för oss tongue.gif

Efter som din är 10 år tar det kanske längre tid, hon kanske aldrig lär sig uppskatta den, när man minst annar börjar hon att klättra. För att uppmmuntra kan man läga godis på de olika avstatserna och kattmynta, så gör jag för att få mina att utforska nya saker.
Aqvakul
Ja de små kissarna, de gör precis vad de vill....och inget annat.....
Ingrid Zon3
Eller hur! Och nu är hon ju ensam med den stora uppgiften, att hålla "tjänstefolket" på tå biggrin.gif

Jag funderade lite på lämplig placering, lugnt i nån skyddad vrå eller med utsikt genom fönster... nån som har nån idé eller erfarenhet om vad som är bäst?
Anic
bästa placeringen är där hon kan ha utkik på så mycket som möjligthet och i ett rum där ni vistas mkt, de flesta katter vill gärna var med. Gillar hon att titta ut genom fönster är det smart ställa den vid ett så hon kan ligga ch spana.
Allis
CITAT (Anic @ 13-09-2008, 16:59) *
bästa placeringen är där hon kan ha utkik på så mycket som möjligthet och i ett rum där ni vistas mkt, de flesta katter vill gärna var med. Gillar hon att titta ut genom fönster är det smart ställa den vid ett så hon kan ligga ch spana.

Precis så ja. Jag ställde min klätterställning i ett hörn från början , men där ville dom inte alls ligga se. Nu står den framför ett fönster i vardagsrummet och är dagligen besökt.

CITAT (Ingrid Zon3 @ 12-09-2008, 20:32) *
Tyckte att jag skulle vara lite generös mot min honkatt (10 år). Blev tvungen att låta avliva hennes bror för ett tag sedan och jag tycker att hon behöver lite mer stimulans. Så jag gick och köpte en klätterställning och fick hem den i kväll. Monterade ihop den och tyckte att "kom och titta nu då".

Hon gick runt den ett varv, gäspade och gick och la sig i soffan... ohmy.gif

Så här ser den ut i alla fall. Det kanske är nån annan som tycker den är OK?

Jag tycker den ser vinglig ut. Hur får du den att stå stadigt? Jag bara undra efterskom jag inte sett sån modell förr.
Ingrid Zon3
Man spänner fast den mellan tak och golv, lite skruvar och grejer...
renate
Tyvärr kunde jag inte se bilden,jag har en ½ kattställning dvs bara den nedre delen och stittplattan här i datorrummet framför fönstret,två av mina 3 katter sitter ofta här och titta ut,speciellt på vintern.
Miro
De gillar att ha koll från sin plats. Gärna en plats där de kan ha uppsikt över flera rum, eller där man måste passera. Vår står i vardagsrummet, nära öppningen till hallen. Då vet de alltid var vi är. Dock inte nära fönstret.
Vi gnuggade med kattmynta för att lära vår förra kisse vart hon skulle vässa klorna. Funkade perfa. Se byter ju i alla fall mina katter "favo-plats" lite då och då. Vi hade köpt en fin kattsäng åt dem, som de inte rörde på ca 6 månader. Vi tänkte precis slänga den när det blev deras nya älsklingsställe. De står också lite i hallen så de ser oss i vardagsrummet men vet om vi går därifrån.
Pius
Jag har en stor klätterställning mellan två rum, som en avdelare ungefär. Där gillar de att ligga och ha koll. Helst "hängmattan", såg att det fanns en på din med, gillar de att kura ihop sig och sova i.

Tänk bara på att den lätt kan välta, så det är säkrast att fästa den i lämplig vägg.

Pius
skogstroll
otacksamma kan de allt vara... vi tog hand om en övergiven kattflicka men nu är hon bara en pösig latmask som bara vill äta en viss sorts kattmatsmärke. Trodde katter skulle kunna klara sig hyfsat på torrfoder men då bara "fnyser" hon...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon