Full version: Alla nypon
svennis
Kan vi inte visa bilder på våra ROS nypon.

Kan kanske bli lite rolig. Lära sig nått nytt 000.gif

nypon 023.JPG

Vet visst inte vilket detta är

Kajsa
Jo vi får ut och fota nypon svennis

Nypon av Kanadarosen Henry Hudson

Nypon av Mary Queen of Scots, blommar först och nyponen kommer redan på sommaren
Helenavborg
Här kommer ett bauta-nypon från Eddie's Jewel. Det är 4 cm långt och 3 cm brett.[attachment=24117:Eddie__s_Jewel.låp.jpg]
svennis
CITAT (Helenavborg @ 13-09-2008, 20:51) *
Här kommer ett bauta-nypon från Eddie's Jewel. Det är 4 cm långt och 3 cm brett.[attachment=24117:Eddie__s_Jewel.låp.jpg]

Bra Helena smile.gif
Den har jag gått o beundrat o trodde jag skulle bli först.
Vill du ha bilden direkt gå in på Alternativ under 'Nytt inlägg' o ändra till standard.

Vilken ros tillhör dessa nypon, 30cm hög, växer i Skälderviken.
Dag kan kanske?

nypon.JPG
Ezereht
Finns det många rosor förutom pimpinellros som har svarta nypon? Lite coolt, särskilt om dom är bredvid röda ^^. Finns det vita också?
svennis
Ett rött nypon med stubb, norskt namn.

Hurdal

Hurdal.JPG

svennis
Den är trevlig 'Rosa Carolina' smile.gif o Nyponen smiley_small_hug.gif

R. Carolina (3).JPG

Kajsa

Nypon av mossrosen Henri Martin
renate
Jag har bara fotat ett nypon än så länge,i samband att jag grävt upp 'Plenan' som minne elle så sår jag.
[attachment=24388:2008_09_...__Large_.JPG] Nypon på min uppgrävda Finlands vita ros
svennis
CITAT (renate @ 17-09-2008, 19:36) *
Jag har bara fotat ett nypon än så länge,i samband att jag grävt upp 'Plenan' som minne elle så sår jag.
[attachment=24388:2008_09_...__Large_.JPG] Nypon på min uppgrävda Finlands vita ros

Intressant att du sår Plena! Har du fått några nya sorter.
När sår du? Vilken månad. rolleyes.gif
renate
Jag har bara en fröplanta från plena,den uppkom jenom att jag lagt väl ett nypon i växthuset och glömt bort.jag upptäckte plantan och lät den växer till sig en säsong,nu är den planterat i trädgården.Får ser om jag hitta en bild från blomman.Det här nyponet tänkte jag sår nu och har sådden i kallväxthuset över vintern.

[attachment=24401:Maj_2004...sådd_Ros.jpg] Frösådd 'Plena',bilden är från maj 2004 rosen står i växthuset.
renate
I morse fotade jag nypon,det är bara vresrosens nypon som är mogen här.Har lagt bilderna i nyponalbumet.

2008 09 18_Nypon på Rugosan 'Hansa'

2008 09 18_Vresrosens vackra nypon

Vresrosbuskage i den vilda delen Ett tät buskage med vresrosor växer bakom trädgården,planterat på 90talet.

svennis
Fina nyponbilder ni har yes.gif

Äppelrosen har en blomma bland nyponen

äppelrosen 002.JPG

renate
Gick en fotorunda och hittade några nypon.

[attachment=25581:2008_10_...__Large_.JPG] Canina ror jag,rosen är ett vildskott från Maidens Blush
[attachment=25580:2008_10_...__Large_.JPG] Nuit de Young
[attachment=25582:2008_10_...__Large_.JPG] Massor med vresrosnypon tills fåglarna har ätit upp de.
Kajsa
Moderna buskrosen Linnaeus får en massa små nypon

Ikväll har jag pillat ur en massa frö ur dom små nyponen, så får dom stå ute i vinter i en kruka
Ezereht
CITAT (svennis @ 18-09-2008, 18:45) *
Fina nyponbilder ni har yes.gif

Äppelrosen har en blomma bland nyponen

äppelrosen 002.JPG

Aha! Nu vet jag hur blommorna ser ut på Äppelrosen naughty.gif

Jag vill gärna se lite R. Glauca nypon om nån har?
skogstroll
Här är ett nypon från en gammal ros som jag inte vet vad den heter. Den har nog växt på samma ställe rätt många år. Fast när jag sneglar på era bilder så är det nog en äppelros smile.gif

[attachment=25590:P9160029.JPG]
Kajsa

Balder, Balsgårdsros en klätterros
svennis
CITAT (Kajsa @ 10-10-2008, 21:23) *

Balder, Balsgårdsros en klätterros

Kul att Balder har så fina nypon..
Tack Kajsa! smile.gif

Dainty Bess

Dainty Bess.JPG

Ezereht
Jag var och botaniserade i dina album Svennis och hittade den här bilden. Whoa vilka färger biggrin.gif Synd den är aningen suddig. Hoppas du inte tar illa vara att jag länkar dina bilder, i så fall får du säga till så tar jag bort.

Och den här rosen var ju dösnygg.. (också från Svennis album) *dräggel*

Hoppas dom fixar albumsidorna snart så man kan flytta bilder mellan album, går ju inte att sortera i efterhand som det är nu och det stör mig något vansinnigt. Jag vet inte ens var jag har en del orginalbilder längre så jag kan inte ladda upp dem igen "på rätt ställe".
Kajsa
Håller med, det är krångligt att vi inte kan flytta runt i våra album. Jag tar bort en del gamla foto och lägger sedan in dom på nytt med de nya, så dom kommer ihop. Har en hel del som jag behöver stuva om i vinter i varje album.
Kajsa

Henry Kelsey, Kanadaros en riktigt stor ros 2 - 3 m och full av nypon nu i oktober
svennis
CITAT (Ezereht @ 11-10-2008, 13:32) *
Jag var och botaniserade i dina album Svennis och hittade den här bilden. Whoa vilka färger biggrin.gif Synd den är aningen suddig. Hoppas du inte tar illa vara att jag länkar dina bilder, i så fall får du säga till så tar jag bort.

Och den här rosen var ju dösnygg.. (också från Svennis album) *dräggel*

Hoppas dom fixar albumsidorna snart så man kan flytta bilder mellan album, går ju inte att sortera i efterhand som det är nu och det stör mig något vansinnigt. Jag vet inte ens var jag har en del orginalbilder längre så jag kan inte ladda upp dem igen "på rätt ställe".

Plaisanterie, Lens, Roskraft
You are Welcome.. smile.gif Men du tröttar väl snart. Gubben börjar bli ristig a0a.gif

Då kanske jag får din fina bild på Balder nypon när jag får fram en egen hemsida. thanks.gif
Bo Fransson ville hjälpa mig men har inte hört av honom.
Med mina tummar går det inte.
Har flyttat 2 st Freja idag, ska ha till att ta sticklingar på. /svennis
svennis
CITAT (Ezereht @ 10-10-2008, 01:23) *
Aha! Nu vet jag hur blommorna ser ut på Äppelrosen naughty.gif

Jag vill gärna se lite R. Glauca nypon om nån har?

var så GOD
Daggrosen

Rosa Glauca.JPG

Dag
Tenk om bare flere fikk øynene opp for nypeprakten!

Her er en tråd jeg startet på det norske forumet. Klikk på bildene for å få dem større.

http://www.hagegal.no/hagefora/viewtopic.p...t=nyper#p361822

Dag
Ezereht
Frühlingsnfang nyponen var ju fina. Lite svartlila.
Kajsa

Nypon av Flammentanz, stora nypon som får en svag orange färg så här sent
AnnammA
Nyponen är ju en förlängd blomning...
Här är nypon från "St Nicholas" och "Flammentanz":
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon