Full version: Nytt forum
Göran Carlsson, Odla.nu
Eftersom frågan kom upp igen har vi nu skapat ett forum för kryddväxter, örter & medicinalväxter. Hoppas alla som efterfrågat det får glädje av forumet.

Ni som är oroliga för att där ska komma in inlägg om diverse mystiska användningsområden av örter behöver inte bekymra er. Det har kommit in sådana med jämna mellanrum sedan vi startade forumet och vi brukar ta bort dem när vi ser dem eller när någon gör oss uppmärksamma på det.

Att avdelningen för trädgårdsbygge kom till tidigare men inte denna avdelningen berodde på att de inläggen inte passade in under någon annan avdelning. Eftersom många inte ville ha fler avdelningar avvaktade vi med denna avdelningen då detta område åtminstone delvis passade in under köksträdgården. Eftersom nu frågan kommit upp igen så testar vi med en egen avdelning.

Det blev ingen avdelning för flätade tvättkorgar denna gången eftersom den klubben bara har en medlem. Jag har dock modifierat pallkrageklubben lite för Hanneles skull. smile.gif
Cilla
Det här blir säkert bra Göran & Ingemar!
Jag tillhör de allmänt skeptiska till många trådar men många forumister hänvisar och det gör att det funkar. Det händer att jag svarar eller frågar i en tråd och sedan glömmer att kolla upp följdfrågor od, men genom att många hjälper en att komma ihåg så går det bra.

Nu ska jag få kryddspiralbilderna klara så att jag kan lägga in dem här!
yla
Yippie tackar nu fick vi vår örtagård
smile.gif smile.gif smile.gif
LindaA
Vad roligt med en sådan här avdelning! Jag har just flyttat ifrån mitt hjärtebarn, min lilla kryddrabatt som just tagit sig så fint! I nya trädgården finns inga kryddor alls (inte som jag sett i alla fall) och då är det ju roligt att kunna vara med och diskutera kryddor, så man inte tappar de helt. Bra initiativ!
Pia mitt i Skåne
Vad skoj att se ett sådant här intressant forum födas.
Jag tycker om växter som man kan använda till mer än att dekorera i trädgården och i hemmen med. Här ser jag fram emot att lära mig mycket...
Pia
pimpim
Åhhh tack! Kan inte så mycket om det men är så nyfiken att få lära mig nya saker inom detta område.

Pia
sanna

Ett stort fång vackra och nyttiga örter som tack till er på Odla.nu!
Låt oss hoppas att denna avdelning blir välbesökt, annars kanske det finns en "utträdesklausul"? Jag menar, ingenting bör väl vara"oåterkalleligt" om det visar sig att det inte fungerar?

Tack än en gång!

Sanna

smile.gif smile.gif smile.gif
Berith
Grattis alla ni som ville ha en ny avdelning! smile.gif

Ska bli spännande att se vad det blir av detta.... sleep.gif
Wargen

wub.gif biggrin.gif wacko.gif Tack, tack från Wargen!
Älvorna i kryddgården skickar en dubbel solros som tack! rolleyes.gif
Annki
Tack Göran! Ni är ju toppen på Odla! En ny avdelning att gotta sig åt! Härligt! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Ann-Marie på Dal
Härligt. Tackar tackar alltid kul med nytt forum. wub.gif
MadeleineB
TACK!!!

Toppen med detta nya forum, som gör att åtminstone jag kommer att gå in betydligt oftare, eftersom det nu blir lättare och går snabbare att hitta det jag är intresserad av!

Stort tack och redan nu har det dykt upp intressanta frågeställningar och mycket matnyttigt!

Ett fint forum över huvud taget och nu ÄNNU BÄTTRE!

Hälsningar
MadeleineB

PS. Örterna är människans bästa vän!
Hannele
Här finns mycket att lära för mej, jag har stor respekt för örter.
Jag får magsmärtor bara jag dricker vanligt anis-te...

Det blev ingen avdelning för flätade tvättkorgar denna gången eftersom den klubben bara har en medlem. Jag har dock modifierat pallkrageklubben lite för Hanneles skull.
Tack, Göran, jag är mycket nöjd med modifieringen. wub.gif
Ingrid på Västkusten
Anis te får jag magknup också utav - ganska irriterande i större doser faktiskt. Precis som kanel också irriterande för magslemhinnor :-) men ack så gott den doftar!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon