malin72
ranting.gif sliter mitt gråa hår nu!!!! Varför blir alla mina bilder med det där fula jobbiga rezise 48% eller nåt?????????? det spelar ju ingen roll vad jag gör, sen ser jag att vissa får in bilderna så där som förr...utan den JÄTTE fula svarta ramen runt -cry-.gif -cry-.gif
som tex i det jag skrev idag...i dagensros, tom där blir dom vanliga animationerna förminskade ranting.gif men inte dom andra ni lägger in!!!!!!! Blir tokig snart...tycker att det är tråkigt att lägga in bilder nu crying.gif
Irene_L
Om man tar bilder från sitt album så blir det ingen sån där svart ram men om du tar bilder direkt från datorn så förminskas dom och den svarta ramen kommer kompiskram.gif
Så vill du slippa den ...lägg in bilden i ditt album och ta bilden därifrån! yes.gif
Irene_L
Men vad konstigt!!! Nu satte jag in en bild från albumet ( i en annan tråd) och den svarta ramen kom där också. Så har det inte varit förut!!! Ja Malin ..då vet jag inte hur man ska göra för att få bort den confused.gif

...........................................
Såg nu att min bild får ingen svart ram utan en svart text högst upp på bilden!
malin72
giggle.gif ja du Irene inte bidde vi nåt klokare nu då dunno.gif då testar jag med här inne då...ska lägga in en albumbild tummenupp.gif

maj23.jpg

men nu gick det ju bravo.gif men varför blev det då svart uppe på en av Irenes bilder...det ska väl inte vara så att det är då coh då dunno.gif
Irene_L
Nu måste jag testa igen...en bild igen från albumet:

pion enkel vit.JPG

.......................................
Nu gick det. Förra gången råkade jag nog ta bort något på texten innan jag skickade. Så om man tar från albumet så blir det inget svart....vad skönt! tummenupp.gif
Alba
Har det inte att göra med att bilderna kan vara olika stora eller olika upplösning. confused.gif
För att inte svamla till det ännu mer lägger jag in en länk från Ingemar. Jag hoppas ni förstår den bättre än vad jag gör. crying.gif

Svar från Ingemar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon