_Magnus_
Köpte en liten vinranka som jag satte i en kruka i våras. Den kom jättefint & blev snart 2 meter hög & var jättefin & fyllig. Nu på höstkanten glömde jag bort den & den fick således minimalt med vatten. När jag nu fick syn på den hade den förstås vissnat & såg så ledsen ut. Många grenar har torkat ut men det finns trots allt lite liv i den fortfarande. Ska jag bara låta den vara till våren nu eller ska jag göra något speciellt för att den ska bli lite gladare?
renate
Plantera den i jorden,vinrankor trivs inte i kruka,klipp bort det torra och väntar till våren vad som händer.
Aqvakul
CITAT (renate @ 13-09-2008, 22:51) *
Plantera den i jorden,vinrankor trivs inte i kruka,klipp bort det torra och väntar till våren vad som händer.

Precis! yes.gif
blomkronan
Gör som dom säger...
Men till våren bli inte rädd om den inte ger täcken på liv...
Min vindruva ser död ut fram till juni helt torr, i juni kommer dom första små knopparna, och i juli kommer årsskotten och den växer så det knakar i husknuten a0a.gif nu vet jag inte om alla vindruvor gör lika dant, men så kan det bi utan att du behöver bli orolig. rolleyes.gif
//Mari
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon