Margith
Min snälla make har tvättat min bil, men han får inte bort det här:

[attachment=24110:080908_005.jpg]

Jag vet att det absolut inte är världens bästa bild, men det jag försöker att fota är inte mer än 1 mm!!
Det finns massor av dem på min bil, det går inte att få bort det med högtryckstvätten, däremot är det väldigt lätt att "klösa" bort det med nageln.
Så vitt jag kan bedöma rör det sig inte, så jag tror att det är frö av någonting, men isf vad?

På gården står det en grön, en silverfärgad, en vit och en svart bil. Vad än det här är, varför finns de bara på min (gröna) bil? angry.gif
Talar det kanske för att det är ett djur, eller ett ägg iaf? confused.gif
KURT
Det är svårt att se, men det finns ju växter som har frön som är antingen klibbiga eller/och har andra fästanordningar, som gör att de kan fastna mycket effektivt. En sådan växt är ju t ex snärjmåra.
blomkronan
Ingen aning confused.gif confused.gif
När jag var på macken sist och skulle tvätta bilen såg jag på hyllan ett specielt medel mot insekter och "trädstänk" Prova om det kan gå bort med det!!
Lycka till //Mari
Margith
Tack för hjälpen!
Det är alltså ett klibbigt frö, trots allt.
Nu skulle det bara vara kul att veta vilken (sabla) växt som är skyldig. Har jag aldrig använt Round-Up förr, så är det nog läge nu devil.gif
Snärjmåra är det sannolikt inte, enligt virtuella floran ska den inte finnas hos mig, men jag måste säga att den ser kusligt bekant ut.

Min bil står parkerad med nosen mot norrländsk skog.
Kan ni nån växt som har klibbiga fröer och växer i skogen?

Blomkronan: tack för tipset blomma.gif Jag har vidarebefordrat det till maken 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon