Full version: Vad är detta?
Lethania
Jag har en växt som är en av de 2 ända växterna som överlevde min nuvarande sambos misskötsel. wink.gif Han jobbade 20% så han tog inte alls hand om sina växter, dvs, de fick inget vatten alls under rätt lång tid.
Denna, och en kaktus överlevde, dock hade denna inte så mycket blad kvar, men när jag tog över vattnandet, omplanterade den och allmän skötsel fick den massa blad tillbaka och ser numera fin ut!
Men frågan är, vad är det? Jag har försökt hitta den i mina krukväxtböcker, men hittar den inte alls någonstans! Ni som kan allting! Vad är det?
Jag tycker jag har sett den i serien Lost, växandes vilt, som stora buskage, eller dessa ser i alla fall jätte liknande ut.

Den är mörkgrön, och vissa blad är rödtonade.
Aqvakul
Någon slags Fikus?
Lethania
Tror inte det är en fikus, jag har en fikus och de är inte alls lika (ja bladen är det men annars). Bladen är mycket tjockare, en helt annan sots stam, inte träd på samma sätt som fikusen.

hittade dock en liknande på denna sidan, där de påstår att det kanske är en fikus, kanske det är
http://www.arhammar.se/blog/mobilt08/efter-regn-kommer-sol/

Edit:

Jag ger mig, det är en Ficus Elastica, Tack snälla!
Pia L
Fönsterfikusen blir gärna sådär ojämn när har blivit misskött och sen får rätt omvårdnad, den ser finare ut faktiskt än dom upprättväxande.
Kee
Helt övertygad om att det är en fönsterfikus. Precis som Pia säger blir de sådär av ojämn omvårdnad, hade ett exemplar själv som påminner ruskigt mycket om den där!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon