Irene_L
Jag håller på att sätta lökarna jag fått från Odla men när jag tog upp löken av Kejsarkronan från förpackningen såg den så konstig ut:

[attachment=24168:kelsarkronelök.JPG]

Inte ska den se ut så här. Tror ni den kommer att växa ändå eller ska jag maila Odla confused.gif
Jag vill ju så gärna att det ska växa upp en fin Kejsarkrona. Jag har ingen sån förut.
Lady Hamilton
Vad den ser "lustig ut" giggle.gif
Det är säkert något fel på den....... angel_not.gif skicka den omedelbart till mig får jag kolla shy.gif och maila Odla om att få en ny...............
Har själv inte beställt någon men vill gärna ha en...........

Irene_L
Ja jag kommer att maila Odla och visa bilden på löken ....och Ladyn, löken stannar hos mig giggle.gif
Irene_L
Nu har jag mailat Odla och jag fick svar direkt från Göran på Odla. Alla Kejsarkronor ser ut så. Det är där årets stjälk har suttit och när den vissnar ner blir det ett sånt hål som det är på min bild.
Åhh vad skönt att den var som den skulle. Nu ska jag plantera den och sen hoppas jag att det kommer upp en fin Kejsarkrona nästa år tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
visst är den helt normal ,, sätt den på sidan i jorden . sätter du den som vanligt är det lätt hänt att den ruttnar .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon