Full version: rocotosås
Preussen
tog mina minsta rocotofrukter (c.pubescens) och lade de i några san manzanotomater. rullade in dem i aluminiumfolie och satte in dem i ugnen så att de blev rostade. på samma plåt la jag några vitlöksklyftor. efter ca 10-15 minuter så tog jag ut paketen, skalade tomaterna och tryckte ur vitlöksklyftorna. mixade tillsammans med olivolja, salt och örtkryddor. med några skvättar vitvinsvinäger hällde jag upp det hela på en gammal flaska från druvan.
KURT
Blir det inte lite vattnigt om man inte koncentrerat tomaterna längre tid i ugnen?
Preussen
:whistling:jo visst blev den det. men va fan whistling.gif
chilihead
CITAT (Preussen @ 14-09-2008, 20:19) *
tog mina minsta rocotofrukter (c.pubescens) och lade de i några san manzanotomater. rullade in dem i aluminiumfolie och satte in dem i ugnen så att de blev rostade. på samma plåt la jag några vitlöksklyftor. efter ca 10-15 minuter så tog jag ut paketen, skalade tomaterna och tryckte ur vitlöksklyftorna. mixade tillsammans med olivolja, salt och örtkryddor. med några skvättar vitvinsvinäger hällde jag upp det hela på en gammal flaska från druvan.

det där lät ju så gott så det började rinna i munnen. en skiva vitt bröd, en rejäl matsked av preussens rocoto-sås toppat med en klick gräddfil och extra salt. nermumsat med gudarnas dryck: mjölk! *mmmmmm happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon