Full version: pelargon i lägenhet
neubeck
Hej.
Jag köpte två fina pelargoner i somras som jag nu skulle vilja sköta så bra som möjligt under vintern, men de flesta pelargoner ska väl förvaras kyligt över vintern. Jag bor i lägenhet och har inte möjlighet att förvara mina pelargoner i låga temperaturer över vintern, tyvärr. Hur ska jag då göra? Vattning, ljus, näring?

Tack på förhand.
Mvh
/Anna
Red Top
Själv har jag inte heller möjlighet till sval förvaring. Jag har mina i sovrummet, där vi aldrig har mer än 18 grader.
De brukar klara sig hyfsat.
Ibland har jag även haft dem på andra ställen i lägenheten men då med extra ljus.
De har också klarat sig bra. gammeldags sorter klarar det bra. Förr hade man ju alltid pelargonerna på fönsterbrädan, men då hade man å andra sidan inga element under.=)
Under vintern får de betydligt mindre vatten och inte någon näring.
I februari pysslar jag om dem. Planterar i ny jord och tar sticklingar.
Sen till sommaren får de flytta ut och då visar de sin tacksamhet genom att blomma fantastiskt. yes.gif
neubeck
Ok, tack! Då ska jag följa dina råd!
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon