Full version: Självgodhetens lov
jholma
Jag har ett förslag till ytterliggare en kurs efter att ha följt flera av trådarna;

En påbyggnadskurs i psykologisk mobbning av män.

Männens fysiska våld av kvinnor motsvaras av kvinnors psykiska mobbning av män. Den självinsikten kan vara svår att ta till sig för många kvinnor eftersom man anser att man har den " moraliska" rätten".

Om allt vore så tydligt och strukturerat i relationer mellan män och kvinnor som en del tycks tro så vore det allt bra enkelt.

Det stinker en hel del självgodhet i många kommentarer.

Jan
Aqvakul
Tyvärr har du nog lyckats hitta det perfekta lite hätska anslaget för en starten på ny "bråktråd", kan bara hoppas att jag har fel.
*Stintan*
Mobbning är väl lika bedrövligt vem som än utövar det och att någon skulle anse sig ha "moralisk" rätt att mobba låter i mina öron väldigt märkligt. Beträffande självinsikt så verkar det tyvärr saknas hos många både män och kvinnor.
Azur
CITAT (jholma @ 16-09-2008, 07:37) *
Männens fysiska våld av kvinnor motsvaras av kvinnors psykiska mobbning av män. Den självinsikten kan vara svår att ta till sig för många kvinnor eftersom man anser att man har den " moraliska" rätten".
---
Om allt vore så tydligt och strukturerat i relationer mellan män och kvinnor som en del tycks tro så vore det allt bra enkelt.

Jag tycker personligen Odlas skribenter borde lära sig att upptäcka oavsiktlig ironi i sina egna inlägg.

CITAT
Det stinker en hel del självgodhet i många kommentarer.

Åhfan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon