Kom hem igår efter en underbar vecka i Hammamet, Tunisien.
Flygningen gick bra, dit var det landningen som var jobbig, fick ont i nacken som sjutton. På hemvägen sa piloten att lyftet skulle bli turbulent, oväder på g där nere... Visst var det turbulens vid lyftet men jag blev aldrig rädd. Visste ju om det innan.

Landningen var väldigt mjuk och fin på Arlanda.
När det väl kom till kritan var jag inte ett dugg rädd för att flyga!

För övrigt var det helt fantastisk vecka! Stranden och vattnet var så himla fint, alldeles turkosblått, badade långt ut när vi var på en båttur, man såg botten fast det var 6-8meters djup! Min syster som rest mycket (detta var min första solsemester) tyckte också att stranden var superfin, så det var inte bara min begränsade erfarenhet som tyckte det!

Vi bodde i en jättefin lägenhetshotell, Aziza residensce i norra hammamet. Poolområdet var också kanonfint, men vi var mest på stranden. Någonenstaka eftermiddag höll vi till vid polen och sista dagen var vi där hela dagen då vi inte kände för att bada i saltvatten då.
Det negativa var att det var långt till shopping och bra restauranger, men taxi var billigt! Försäljarna var en lätt match, jag log fint och sa "maybe tomorrow!" när de tajtade om att kika in hos dem. En annan tråkig sak var att Tunisien visade upp sin mest turistiska sida nu under ramadan, nästan allt lokalt där de själva handlar, inkulsive restauranger var stängda på grund av det. Så jag såg inte så mycket av deras vanliga vardag. Om jag åker tillbaka ska det inte bli under ramadan. Maten i turistställerna var urtrist, smaklös som sjutton, favoriten blev tunisisk sallad, tonfisk och småskuret gurka, tomat och lök.
En kväll åt vi på en jättefin fransk restaurang vid marinan i Yasmin hammamet, dyrt men supergott!
Vädret var bra, stundtals mulet men aldrig kallt, mellan 25-30 grader hela tiden. Det regnade en halv förmiddag och en kväll vi redan hade hunnit till hotellet för dagen.
Jag åkte vattenskidor, det var en häftig upplevelse i det härliga vattnet, kunde se botten vischa förbi under mig.
Nu har jag ju inget att jämföra med, men jag rekommenderar Tunisien!:)