Elisabeth-Västkustkolonisten
16-09-2008, 13:37
Vi skall troligen på en trädgårdsträff i Flensburg ( är inte precis närmaste vägen för en träff) och då kommer även några som söker torfblock.
Jag vet att man ser dom dom då och då i trädgårdscenter osv, men var.
Kanske någon i göteborg vet var jag kan köpa dessa.
Elisabeth
PLANTAGEN säljer dem och Nu finns där 2 st Plantagen nära varandra och så finns Blomsterlandet .
H:Bassam
16-09-2008, 17:02
Då måste jag kolla på plantagen i Tagene
anne-li i olofstorp
16-09-2008, 19:40
Varning!
När man skall frakta hem torvblock skall man noga se till att bilrutorna är stängda!
Jag råkade öppna en ruta och vips: hela bilen var full av kringflygande torv!!!
Lycka till
16-09-2008, 19:44
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-09-2008, 20:40)

Varning!
När man skall frakta hem torvblock skall man noga se till att bilrutorna är stängda!
Jag råkade öppna en ruta och vips: hela bilen var full av kringflygande torv!!!
Lycka till

Bra att du sa det, annars hade det nog kunna hända. Och vi skall ju köra dom ända till Flensburg
anne-li i olofstorp
16-09-2008, 19:58
Ska man köra så långt är det nog ide att försöka slå in dem i plast eller liknande! Eller ha en sluten koffet på bilen, själv har jag en kombi, så det var ju bara fullt flyg i hela bilen.......
hälsningar
Anne-Li
17-09-2008, 07:38
Anne-li dom kommer i plastsäckar, vill ju inte ha torf överallt i bilen. Och så måste vi säkert fälla fram bakssätet i vår lilla bil.
Måste ju också ha plats för en väska, vi skall stanna några dagar där. Vi har träff från Fre - Sönd med grönkålsmiddag på lördag.
Men nu kommer frågan, vad tar jag med mig hemifrån?
Elisabeth
De säljer torvblock utan plast , men själv ska du planera plast över dem.
H: Bassam
18-09-2008, 08:05
Bassam jag vet att Torfblock är utan Plast men jag packar dom i plastsäckar. Vill ju inte ha all torf i bilen.
JA, DET ÄR BRA OM DU PACKAR DE I PLAST. DET FINNS OLIKA SORTER, DET ÄR SKILLNAD MELLAN DEM, T.ex. PÅ HUR MYCKET tryck|.
H :bASSAM
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.