Full version: Torfblock
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi skall troligen på en trädgårdsträff i Flensburg ( är inte precis närmaste vägen för en träff) och då kommer även några som söker torfblock.

Jag vet att man ser dom dom då och då i trädgårdscenter osv, men var.

Kanske någon i göteborg vet var jag kan köpa dessa.

Elisabeth
Bassam
PLANTAGEN säljer dem och Nu finns där 2 st Plantagen nära varandra och så finns Blomsterlandet .
H:Bassam
Då måste jag kolla på plantagen i Tagene
anne-li i olofstorp
Varning!
När man skall frakta hem torvblock skall man noga se till att bilrutorna är stängda! nono.gif
Jag råkade öppna en ruta och vips: hela bilen var full av kringflygande torv!!! fear.gif
Lycka till tummenupp.gif
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-09-2008, 20:40) *
Varning!
När man skall frakta hem torvblock skall man noga se till att bilrutorna är stängda! nono.gif
Jag råkade öppna en ruta och vips: hela bilen var full av kringflygande torv!!! fear.gif
Lycka till tummenupp.gif

Bra att du sa det, annars hade det nog kunna hända. Och vi skall ju köra dom ända till Flensburg
anne-li i olofstorp
Ska man köra så långt är det nog ide att försöka slå in dem i plast eller liknande! Eller ha en sluten koffet på bilen, själv har jag en kombi, så det var ju bara fullt flyg i hela bilen.......
hälsningar
Anne-Li
Anne-li dom kommer i plastsäckar, vill ju inte ha torf överallt i bilen. Och så måste vi säkert fälla fram bakssätet i vår lilla bil.

Måste ju också ha plats för en väska, vi skall stanna några dagar där. Vi har träff från Fre - Sönd med grönkålsmiddag på lördag.
Men nu kommer frågan, vad tar jag med mig hemifrån?

Elisabeth
Bassam
De säljer torvblock utan plast , men själv ska du planera plast över dem.
H: Bassam

Bassam jag vet att Torfblock är utan Plast men jag packar dom i plastsäckar. Vill ju inte ha all torf i bilen.
Bassam
JA, DET ÄR BRA OM DU PACKAR DE I PLAST. DET FINNS OLIKA SORTER, DET ÄR SKILLNAD MELLAN DEM, T.ex. PÅ HUR MYCKET tryck|.
H :bASSAM
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon