Full version: Felmeddelande
Alba
När jag försöker avinstallera eller reparera ett program (Roxio EMC 7......CD/DVD brännarprogram)kommer ett felmeddelande:

Unable to find certificate file

Vd menas och hur ska jag åtgärda.
Ja jag förstår ju att den saknar en certifikat- el. verifieringsfil men hur fixar jag det ?

Som det nu är går Roxio inte starta, inte avinstallera eller reparera och inte heller installera på nytt.
Jag har försökt med den installations-CD som jag har.
joz
CITAT (Alba @ 16-09-2008, 18:49) *
När jag försöker avinstallera eller reparera ett program (Roxio EMC 7......CD/DVD brännarprogram)kommer ett felmeddelande:

Unable to find certificate file

Vd menas och hur ska jag åtgärda.
Ja jag förstår ju att den saknar en certifikat- el. verifieringsfil men hur fixar jag det ?

Som det nu är går Roxio inte starta, inte avinstallera eller reparera och inte heller installera på nytt.
Jag har försökt med den installations-CD som jag har.

verkar som dom flesta fixar det med Windows Installer Clean Up (http://forums.support.roxio.com/index.php?act=ST&f=9&t=22958)

hämtas här http://download.microsoft.com/download/e/9...1bd/msicuu2.exe
Alba
Jag körde länken men jag får ett felmeddelande:
Felkatigt operativsystem eller felaktig version av operativsystemet för att köra programmet.

Jag har även läst på Roxios forum men det är så många moment som jag inte vågar göra...är rädd att jag påverkar något som jag inte förstår....och så är det något annat som fallerar.

Jag har en ny fråga:

Skulle det vara möjligt att installera Roxio direkt på en extern hårddisk och sen alltid köra programmet från den hårddisken ?
joz
CITAT (Alba @ 17-09-2008, 12:06) *
Felkatigt operativsystem eller felaktig version av operativsystemet för att köra programmet.

Jag har även läst på Roxios forum men det är så många moment som jag inte vågar göra...är rädd att jag påverkar något som jag inte förstår....och så är det något annat som fallerar.
Jag har en ny fråga:

Skulle det vara möjligt att installera Roxio direkt på en extern hårddisk och sen alltid köra programmet från den hårddisken ?

programmet är beroende av filer som finns i systemet. du kan installera det vart du vill bara sökvägarna är samma, har du fler externa enheter och disken där programmet ligger byter enhets beteckning så funkar det inte.

om du inte vill hålla på med registret så skulle jag nog testa att installera den i en annan folder under windows / program.
Alba
När jag sätter in CD-skivan för att installera säger den direkt Unable to find certificate file och avbryter installationen.
Alba
CITAT (Alba @ 17-09-2008, 12:06)

Jag har en ny fråga:

CITAT (joz @ 17-09-2008, 19:20) *
programmet är beroende av filer som finns i systemet. du kan installera det vart du vill bara sökvägarna är samma, har du fler externa enheter och disken där programmet ligger byter enhets beteckning så funkar det inte.

om du inte vill hålla på med registret så skulle jag nog testa att installera den i en annan folder under windows / program.

Min tanke var att jag då skulle prova köra ROXIO-CD på vår bärbara och lägga det i en extern hårddisk som jag sedan skulle kunna köra på min dator. Men då försvann det hoppet också.
joz
CITAT (Alba @ 17-09-2008, 12:06)

är det windows installer clean up programmet du menar ?
vilket operativsystem har du, det ska ju fungera på dom flesta windows versionerna.

som jag förstår det från deras forum så verkar det fungera med att installera windows clean up. välja programmet (roxio) du vill ha bort och sen starta om datorn.
Alba
Jag har IE 7.

Nu har jag kört länken igen och får nu upp den komplett. Igår avbröt den.

Jag kör länken från Microsoft med "Windows Install Clean up"

Efter installationen går jag in i Program----Windows Install Clean Up och markerar Roxio och Clean.

Jag stänger av datorn och startar om den.

När jag därefter tittar igen i Windows Install Clean Up är Roxio borta.

När jag sen går in på start....sök och skriver ROXIO hittar den massor som hör till Roxio.

[attachment=24428:ROXIO_KV...I_DATORN.JPG]
Alba
Jaaaaaaa........nu fungerar allt igen. yahoo.gif yahoo.gif

Jag har satt in CD-skivan och installerat och det gick bra.

Joz------ thanks.gif rose.gif bravo.gif

Men varför ligger så mycket kvar trots att jag körde Clen up.....allt som är på bilden ovan fanns kvar före jag gjorde ny installation.
Men å andra sidan.....vad spelar det för roll.....jag är bara så glaaaaad.

Här ska brännas......CD/DVD alltså......vad trodde ni då ? naughty.gif
joz
CITAT (Alba @ 18-09-2008, 13:52) *
Jaaaaaaa........nu fungerar allt igen. yahoo.gif yahoo.gif

Jag har satt in CD-skivan och installerat och det gick bra.

Joz------ thanks.gif rose.gif bravo.gif
Men varför ligger så mycket kvar trots att jag körde Clen up.....allt som är på bilden ovan fanns kvar före jag gjorde ny installation.
Men å andra sidan.....vad spelar det för roll.....jag är bara så glaaaaad.

Här ska brännas......CD/DVD alltså......vad trodde ni då ? naughty.gif

glad att det fungerade smile.gif
roxia grejorna som är kvar verkar mest vara genvägar och inställningsfiler. dll filerna kan användas av andra program och brukar bli kvar som säkerhet. det du kan göra är att söka på roxio, sen markera alla filer och flytta dom till en tempfolder. fungerar allt som normalt så är det ju bara att ta bort dom.
Alba
Nähä du....nu vågar jag inte röra något giggle.gif .......vågar inte riskera att Roxio bråkar med mig igen. slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon