Eva i Höga
Har tidigare sett ståltrådskorgar, 3 st hängande över varandra, överst en mindre och sedan blir de lite större. Vet nån vilka jag menar?
Ska ha dem i skafferiet att förvara olika sorters lök i. Har letat i alla affärer i min närhet men inte lyckats hitta nån. Kan man få ett tips om var de finns?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Menar du dessa korgar som hänger i en kedja?

Tittar i en Krims krams affär, som Ö&B, Rusta osv, kanske dom har det.
*Stintan*
Undrar om jag inte sett såna på Åhléns bl.a.
Eva i Höga
Tack, ska be min dotter kolla på Åhléns, det är nog enda stället jag inte varit på.
Bee
Om du menar sådana som hänger i en skena och som man drar ut så finns det på Ikea (och även hos andra köksleverantörer). I och för sig bara två "våningar men dom sväljer en hel del. Egentligen avsett som inredning i städskåp tror jag men funkar utmärkt till andra ändamål.
Jag har det tex i sopskåpet. Jag gillar utdragbara saker smile.gif

Edit: Läste inte ordentligt. Men jag vill ändå slå ett slag för ett utmärkt platsbesparande alternativ!
Solstorm
Förr fanns de på IKEA.
Eva i Höga
Bee, det var ett bra tips, också något jag behöver i mitt skafferi (har ett sånt härligt skafferi som man går in i).
Solstorm, visst fanns de (tre korgar i kedja) på IKEA förr men jag har kollat och de finns inte där längre.
Chamomille
CITAT (Eva i Höga @ 17-09-2008, 11:28) *
Bee, det var ett bra tips, också något jag behöver i mitt skafferi (har ett sånt härligt skafferi som man går in i).
Solstorm, visst fanns de (tre korgar i kedja) på IKEA förr men jag har kollat och de finns inte där längre.

Lyllo dej... Jag har alltid velat ha ett skafferi man kan gå in i och titta på alla syltburkar, geléer och annat som jag har gjort av egna frukter och bär... Fast den som ritade huset fick inte plats med det... (jag duh.gif ). Får nog bygga ut nån kvadrat någonstanns.
Eva i Höga
Ja, det är inte lätt att få till ett sånt skafferi, det ska ju ligga rätt så det inte blir för varmt där. Vi hade tur och lyckades när vi byggde om vårt kök. Vet inte hur jag klarade mig innan jag hade det! I alla år har jag haft allt på hyllorna bara men nu vill jag inreda det lite mer med korgar osv så det ser lite finare ut. Har fått tag i många gamla saker som burkar, flaskor o köksredskap och det är roligt att ha snyggt även i skafferiet.
Chamomille
CITAT (Eva i Höga @ 17-09-2008, 13:54) *
Ja, det är inte lätt att få till ett sånt skafferi, det ska ju ligga rätt så det inte blir för varmt där. Vi hade tur och lyckades när vi byggde om vårt kök. Vet inte hur jag klarade mig innan jag hade det! I alla år har jag haft allt på hyllorna bara men nu vill jag inreda det lite mer med korgar osv så det ser lite finare ut. Har fått tag i många gamla saker som burkar, flaskor o köksredskap och det är roligt att ha snyggt även i skafferiet.

Oh va roligt! Själva har vi allt i lådor (utdragbara istället för luckor) och det ångrar jag inte en sekund. Men... Jag skulle vilja ha en garderob.
Vårt kök har sol hela dagen (från morgon till eftermiddag) så vill vi ha ett skafferi så får vi bygga det nån annan stanns g.gif
skogstroll
mmm jag skulle vilja ha ett riktigt skafferi som mamma har smile.gif får nog planera in ett nästa gång det blir renovering

CITAT (Chamomille @ 17-09-2008, 14:04) *
Oh va roligt! Själva har vi allt i lådor (utdragbara istället för luckor) och det ångrar jag inte en sekund. Men... Jag skulle vilja ha en garderob.
Vårt kök har sol hela dagen (från morgon till eftermiddag) så vill vi ha ett skafferi så får vi bygga det nån annan stanns g.gif

kanske jordkällare?
*Stintan*
Ja man kan lätt se vilka det är som ritar hus. Finns ju ingen som ens har idén att det är superduper med ett skafferi man kan gå in i. Nu bor jag i en gammal lägenhet och har ett skafferiskåp med ventil mot norr och det är ju bättre än inget men det blir ju varmt på sommaren förståss.
När jag bodde i hus så byggde jag helt sonika en "jordkällare" eftersom jag saknade detta förträffliga förvaringsutrymme. Jag baxade helt enkelt hem ett gammalt skyttevärn som fanns på en kompis ägor, placerade det i en slänt och isolerade och fyllde upp med jord. På framsidan byggde jag en smatt som jag också isolerade men hade ventilerat. Den "jordkällaren" var ett perfekt ställe att förvara allt som behövde låg temperatur som saft, sylt, potatis och andra rotfrukter, äpplen (ja det funkar om man förvarar äpplena i plastpåsar). Temperaturen gick aldrig under noll och aldrig över 10-12 grader.
skogstroll
låter perfekt smile.gif
Eva i Höga
Ja, en jordkällare är också nåt som jag önskar mig. Funderar bara på hur och var, det får ju inte bli för mycket fukt i den. Mina föräldrar hade en och det var härligt att gå in där och hämta saft och sylt osv. Och det var skönt att svalka sig där på sommaren när det var varmt. Men det är mycket man vill ha och får man bara en del av det får man vara nöjd.
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 17-09-2008, 14:19) *
mmm jag skulle vilja ha ett riktigt skafferi som mamma har smile.gif får nog planera in ett nästa gång det blir renovering
kanske jordkällare?

Ja, jordkällare har jag önskat mig. Fast hur kul är det på en platt tomt g.gif

CITAT (*Stintan* @ 17-09-2008, 14:26) *
Ja man kan lätt se vilka det är som ritar hus. Finns ju ingen som ens har idén att det är superduper med ett skafferi man kan gå in i.

Jaa, jag vet.. Nu i efterhand.
skogstroll
ska väl mest va en massa skåpsystem med glatta ytor på nuförtiden.... i jättevillor...
Jag har ett litet skjul på tomten där nog nån liten gumma haft sitt sommarställe... och det finns ett "hål i berget" med en dörr på som nog använts som nåt sånt. Men lite litet kanske...
ninnisky
Var på Åhlens (Göteborg) i eftermiddags - inte fanns det några sådana korgar där inte.... no.gif
Hade själv velat ha till landet.
Wilmer
Jag köpte sådana på BILTEMA förra året efter att ha letar i evigheter överallt. Hoppas de finns kvar där!
Eva i Höga
Oj, BILTEMA! Då åker jag dit! Hoppas, hoppas....
*Stintan*
Jysk kanske g.gif
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2008, 15:22) *
Jysk kanske g.gif

Där var jag idag men jag såg inga korgar där.
Vippan
Mixin en inredningsbutik på nätet, där har jag köpt trådkorgar till lök, jag vet inte om dom har hängande trådkorgar men kolla där, sen finns det countrystile också en inredningsbutik på nätet, dom har väldigt fina trådkorgar.
Eva i Höga
Jysk har jag kollat och där fanns inte. Nu ska jag gå in på nätbutikerna som Vippan tipsade om. Är så glad för att ni hjälper mig och jag ska lyckas, ger mig inte.
*Stintan*
Här finns det! Man kanske kan ringa till butiken och be dom skicka g.gif

Gå in under husgeråd-övrigt, sedan på sidan 7 och scrolla ner en bit.

mixmix
Eva i Höga
Äntligen! Har redan kontaktat Mixmix, får se vad de säger. Tack snälla Stintan!
*Stintan*
Ser att dom har en till modell under Presenter - övrigt- sid 9.
Eva i Höga
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2008, 10:50) *
Ser att dom har en till modell under Presenter - övrigt- sid 9.

Fnns många roliga saker i det varuhuset. Väntar på svar från dem.
*Stintan*
Berätta hur det går! flirting.gif
Eva du skall se, efter att du beställer där och får hem dina korgar, så hittar du dom i varje affär yes.gif
Brukar nämligen vara så.
Eva i Höga
Men Elisabeth, så får du väl inte säga! Men jag håller med dig, så är det för det mesta.
Men så är det.

Vi letade efter vakuumpåsar för ett år sedan ( eller kanske det är redan 2 år sedan) och efter mycket letande här så fick jag på odla en länk och där beställde vi. Dyra var dom men vi behövde dessa.

En vecka efter att jag fick hem påsarna så hade Lidl dom görbilligt. Men sånt är livet.......
Eva i Höga
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2008, 12:20) *
Berätta hur det går! flirting.gif

Har inte fått svar från dem så tydligen skickar de inget. Men nu har jag fått så många tips så jag ska nog få tag i min korg!
Red Top
Hej!
Var in en snabbis på IKEA (Uppsala) i går. De har korgarna. Så då borde de ju finnas även i andra IKEA-butiker yes.gif

Serien hette Antonius, tror jag.
*Stintan*
CITAT (Eva i Höga @ 22-09-2008, 09:27) *
Har inte fått svar från dem så tydligen skickar de inget. Men nu har jag fått så många tips så jag ska nog få tag i min korg!

Ringde du till dom? Det tycker jag du ska göra annars.
Eva i Höga
CITAT (Red Top @ 24-09-2008, 08:46) *
Hej!
Var in en snabbis på IKEA (Uppsala) i går. De har korgarna. Så då borde de ju finnas även i andra IKEA-butiker yes.gif
Serien hette Antonius, tror jag.

Ja, då ska jag kolla med IKEA igen eftersom jag inte lyckats få tag i mina korgar än. Tack för tipset och för serienamnet!

CITAT (*Stintan* @ 24-09-2008, 09:09) *
Ringde du till dom? Det tycker jag du ska göra annars.

Nej, jag bara mailade, men eftersom jag inte fått svar ska jag ringa, de hade ju mycket annat roligt också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon