Full version: Odlingskurs?
kajsalota
Hej!
Någon som kan tipsa om en odlingskurs?
Jag skulle vilja lära mig mer om framförallt köksväxtsodling, men allmänt också om trädgård.
Helst lite kortare, alltså inte typ en heltids årskurs. Gärna i vår. Gärna i Göteborgsområdet eller runt Örebro...smile.gif
Tacksam för alla tips!
Queens
Hej,
Jag vill tipsa dig om en kurs, det är inte direkt inriktad på odling. Mer hur man skapar en trädgård där RÄTT växter trivs. Jag kan verkligen rekomendera den. tummenupp.gif Den är i 3 steg och hålls i Göteborg.
Den ordnas av Studieförbundet vuxenkolan, finns som kvällskurs eller intensiv helg. Läs mer på hemsidan.
Jag skall gå steg 2 i oktober längtar massor! smile.gif

http://www.sv.se/sok/index.asp?Ort=Götebor...=&KomLanNr=

Lycka till!
Mvh Miriam
Benareby
Hej

Om man som du, har ett speciellt önskemål, så kan du kontakta de utbildningsförbund som finns på orten så kanske de kan få igång önskad kurs.

Vuxenskolan i Mölndal har rätt mycket trädgård i sitt utbud och de stöttar ett trädgårdsnätverk som finns runt Mölndal, Härryda kommuner. Fråga där om de kan sätta igång en sådan kurs för det kan finnas folk i nätverket som också vill gå.

Hälsningar
Anneli Hansson
Nätverkare
kajsalota
Jag puttar upp den här igen...
Ingen som kan tipsa om odlingskurs i GBG-trakten inför våren?
ingrid fuxwall
Mitt tips är att du frågar här - man får svar på allt på odla.nu.
Du kan även komma till träffen som Ulrika ordnar och där kanske du träffar på någon som kan ge dig svar öga mot öga. Man behöver inte alltid gå på kurs, man kan fråga sina likasinnade - det brukar jag göra och ofta fungerar det

ingrid
mojan
I Järna brukar finnas korta sommarkurser om odling. Har du kollat där? http://www.antroposofi.info/mat_odling/det...namiska_jaerna/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon