z0nia
(se bild på min konstiga "murgröna" i mitt album)

Denna kom jag över för ca 2 år sedan o har varit väldigt lätt att odla. Den klarar sig utan vatten i ca 2 veckor o tål solen. Dessutom är den väldigt lätt att föröka.

Bladen är tjocka o stela,men mjuka att känna på, inte håriga eller böjliga dock.

Men jag fattar inte vad det är egentligen! Är det en sorts murgröna o vilken i så fall? Var kommer den ifrån ursprungligen?

Är det någon som vet?

Väldigt tacksam för svar!!
Gunvor Nilsson
Hej zOnia, du måste skriva in ditt albums användarnamn i din profilinformation! Då kommer det upp en fotoikon i nederkanten av dina inlägg som man kan klicka på för att kunna se dina album smile.gif
/Gunvor
lolo
Hej! Utan att ha sett din bild (sätt gärna in ditt fotoalbum) tror jag att det är en glansslinga, på latin senecio macroglossus. den liknar murgrönan i formen och växtsättet, men kräver andra betingelser som du säger. Står gärna i söderfönster och torkar upp då den har tjocka blad. Största risken med den är övervattning (har själv haft en sådan som nått detta öde).

/Ann-Louise
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon