Full version: Sjuk digitalis?
GunillaW
Denna blomma ser inte alls frisk ut, eller hur. Har den haft för blött under regnig sommar i Småland? Kommer den alltid att se ut så här? Finns något att göra?

Digitalis.jpg

Red Top
Jag tycker inte den ser sjuk ut. Har du någon bild som inte är så nära?
Aqvakul
Den ser väl bara lite utblommad ut. Observera att Digitalis i princip är tvåårig, dvs. den dör normalt efter blomning.
Åsa, mälardalen zon 2
+Fingerborgsblommor är kända för att de muterar lätt och kan bilda blommor som ser konstiga ut utan att det är något egentligt fel på växten.
GunillaW
Tack för svar! Jag är jättenöjd med responsen från er alla. Frisk digitalis, alltså. Tack, tack!

Mera digitalis.jpg

Irene_L
Det är lite svårt att se på din bild men så här har vissa av mina blommor sett ut:
http://blomster.tradgardsblogg.se/13665/En...mma........html
Här i min blogg kan du läsa om det.

Ser nu att du är ny medlem....Välkommen hit!
GunillaW
Hej Irene! Det är praktfulla exemplar man ser på dina bilder i bloggen! Tack för bra länk på din sida till Odla med P1.
Jag har kommit till ett nätforum med mycket kunniga och intresserade odlare!
Gunilla
Bassam
Du har vissna blommor, det händer när växten fattas vatten.
H:Bassam
GunillaW
Ja det är möjligt att de inte orkat utvecklas på ett riktigt sätt på grund av vatten och näringsbrist. Tack för alla tips!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon