malobia
hej jag har en brudspirea häck som ser bedrövlig ut! Den är helt död i mitten. bara torra fula grenar!
Hur ska jag göra så den blir pigg och färsch igen? Ta den den till marken eller vad ska jag göra? MVH Malin
Aqvakul
Ja, jag hade radikalbeskurit den tidigt i vår. I samband med detta hade jag också tillfört näring, mullämnen och rikligt med vatten.
malobia
okej är det för sent att ta ner den nu? MVH MAlin
Åsa, mälardalen zon 2
Om man beskär på hösten får man inte lika många nya skott som man får då man beskär på vårvintern. Är det total föryngring då man skär ner hela häcken och sedan vill ha många nya skott som man kan forma till en ny häck av är vårvintern bättre tid att beskära.
Cilla
Ja vårvintern är då man kan få bra resultat av beskärning, även om just brudspirea inte alltid svarar glatt efter en radikalbeskärning som görs då heller.

Att häckan är dålig i mitten har säkert orsaker som ligger i marken. I samband med att du försöker föryngra genom radikalbeskärning så är det också läge att luckra jorden där, mylla ned kogödsel och vattna under försommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon