Full version: ros id
Alexander-VG-zon3
hejsan

är det någon som vet va dessa två kan vara för nåt ?

ros ett , tror det är en marktäckande ros , fairy dance är väl mer rödare ? annars har jag funderat om det kna vara en sådan . blommar mycket nu

[attachment=24579:IMG_5889.jpg]

ros nummer 2,,,
dom två sista är hur blomningen är under sommaren . och den andra är på hur blomningen ser ut på hösten . blommar tidig sommar och in i juni sedan återblommning på hösten och framåt .

höst
[attachment=24580:IMG_5890.jpg]

sommar
http://farm3.static.flickr.com/2175/246339...a77cc45.jpg?v=0
http://farm3.static.flickr.com/2330/246423...bb47958.jpg?v=0
någon som kan hjälpa mig ?
Ezereht
doftar dom? nypon? taggighet?
Alexander-VG-zon3
den mörka doftar inte

men den orange/rosa doftar lite .

inga nypon och inte så värst taggig .
Kajsa
Här en bild på Fairy Dance, har den i framkanten blir ca 50 - 80 cm

Och en annan är Red The Fairy, båda är Polyantha rosor

Titta annars i mitt album/Miniatyrrosor, där finns en del andra mindre röda rosor

Den oranga liknar en ros som jag hade i kruka några år

Mandarin, får en massa färger, gult, orange, rosa, vitt, laxrosa. Doftar lite sött, blir bara ca 50 cm
finns fler bilder i album/Miniatyrrosor av denna

Om inte, får jag gissa runt lite, Pat Austin, Gebruder Grimm, Sommer Song, Pat Austin, Lady Emma Hamilton, Aprikola, Poulsens Jubileumsrose
l
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 21-09-2008, 22:30) *
Här en bild på Fairy Dance, har den i framkanten blir ca 50 - 80 cm

Och en annan är Red The Fairy, båda är Polyantha rosor

Titta annars i mitt album/Miniatyrrosor, där finns en del andra mindre röda rosor

Den oranga liknar en ros som jag hade i kruka några år

Mandarin, får en massa färger, gult, orange, rosa, vitt, laxrosa. Doftar lite sött, blir bara ca 50 cm
finns fler bilder i album/Miniatyrrosor av denna

Om inte, får jag gissa runt lite, Pat Austin, Gebruder Grimm, Sommer Song, Pat Austin, Lady Emma Hamilton, Aprikola, Poulsens Jubileumsrose
l

tusen tack !! den röda är jag inte helt säker än även om det lutar åt Fairy dance .

Lady Emma Hamilton och Aprikola funderade jag själv på också . men Mandarin tror jag nog att det kan vara ,tusen tack

har dom i kruka nu och ända övervintrings möjligheten är i kruka ute . hur pass känsliga är dom ? har dom i zon 3 . ev kan jag plantera dom i trädgården men då blir det bök med att ta med dom på tåget .
Kajsa
Visst bodde du i zon 1 ? Mandarin hade jag i kruka flera år och inne i garaget på vintern, den dog sedan en vinter, men det var en läcker ros, perfekt för kruka. Både Mandarin och Fairy Dance är zon 3 rosor enligt LÅG. Ska du ha rosorna ute i zon 3 gräv ner dom djupt och kupa över jord så går det nog bra. I kruka på en balkong får man väl ha bubbelplast och frigolit.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 23-09-2008, 23:22) *
Visst bodde du i zon 1 ? Mandarin hade jag i kruka flera år och inne i garaget på vintern, den dog sedan en vinter, men det var en läcker ros, perfekt för kruka. Både Mandarin och Fairy Dance är zon 3 rosor enligt LÅG. Ska du ha rosorna ute i zon 3 gräv ner dom djupt och kupa över jord så går det nog bra. I kruka på en balkong får man väl ha bubbelplast och frigolit.

jodå trädgården har jag i zon 1-2 , men jag själv har nu flyttat till västergötaland till zon 3 med balkong och uteplats/gräsplätt . därför jag undrar lite då det blir krångligt att ta med en ros på tåget att planteras i trägården .

så alt är inne varmt ute med skydd i kruka eller ev kan jag försöka gräva ner dom i gräsmattan . har laddat upp med vinterväv . men tusen tack för allt . det blir nog att jag försöker gräva ner dom .

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon